Promocja Regionu Chojnickiego

 

Sprawozdanie z działalności Zarządu

 Promocji Regionu Chojnickiego Sp z o. o. za rok 2019

           

 

1. Realizacja Dokonań roku 2018 w dniu 1.03.2019r. Odbyła się ona w Chojnickim Centrum Kultury. Kapituła uhonorowała najlepszych sportowców, ludzi  kultury i nauki, inwestorów, organizatorów imprez, społeczników, filantropów. Promocja przygotowała statuetki, prezentację, oprawę muzyczną imprezy.  W tym roku goście Gali mogli wysłuchać wychowanków Chojnickiej Szkoły Muzycznej, Zuzi Szucy oraz podziwiać występ Aleksandry Siegmiller i Bartosza Pozorskiego.

 

2. Współorganizacja spotkania autorskiego z Jakubem Kornhauserem oraz promocja poezji
w Galerii Janusza Trzebiatowskiego w dniu 29.03.2019r.

 

3. Organizacja Jarmarku Wielkanocnego. Na Starym Rynku 13.04.2019r.  zaprezentowały się
w konkursie na najsmaczniejszą potrawę z ryby koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia, organizacje z powiatu chojnickiego.   Na stoiskach twórców ludowych, rękodzielników, firm można było zakupić wielkanocne pamiątki, ozdoby, artykuły spożywcze. 

 

4. Organizacja „Wielkiego Dnia Dziecka” na Starym Rynku w Chojnicach w dniu 1.06.2019r. wspólnie z marketem Resler Junior. Impreza odbyła się po raz kolejny z ogromnym powodzeniem. Na scenie występowały dzieci z chojnickich szkół i przedszkoli a także gościliśmy zespół Gospel KIDS. Zorganizowano szereg zabaw i konkursów dla dzieci. Pokazy i prezentacje swojej pracy przedstawiali policjanci, strażacy, strażnicy miejscy, pracownicy Zaborskiego Parku Krajobrazowego, czy Parku Narodowego „Bory Tucholskie”. Rynek pełen  był różnorodnych atrakcji dla najmłodszych i nieco starszych dzieci.

 

5. Współorganizacja  Marbruk Triathlon Charzykowy. Jak co roku Promocja Regionu  wsparła organizatorów, m.in.  w barierki ochronne oraz pomoc doradczą.

 

6.  Współorganizacja, z Chojnickim Centrum Kultury, koncertu Krzysztofa Daukszewicza  i Trzeciego Oddechu Kaczuchy w dniu 4.06.2019, z okazji 30 rocznicy wolnych wyborów w Polsce.

 

7.Organizacja koncertu Kameralnej Orkiestry Akordeonowej Arti Sentemo, w Szkole Muzycznej w Chojnicach, w dniu 16.06.2019r.

 

8. Organizacja Dni Chojnic 2019, 28-30.06.2019 - Jarmarku Świętojańskiego, Prezentacji Gospodarczych – trzydniowa edycja.  W ramach Święta Miasta odbyły się występy: Big Bandu Chojnice, Szkoły Podstawowej nr 7, Studia Tańca Move Your Body, Akademii Tańca „Piętro Wyżej”, zespołu JIVE, Zespołu Pieśni i Tańca Ziemi Chojnickiej „Kaszuby”, Stowarzyszenia „Dworek Polski”, wokalistów Chojnickiego Centrum Kultury Studio Tańca Music Dance Krzysztofa Cugowskiego z Zespołem Mistrzów, Zespołu LEMON, Jana Jakuba Należytego Zrealizowano prezentacje muzyczne szkół, podmiotów kulturalnych. Miała również miejsce Intronizacja  Króla Kurkowego oraz uroczyste odnowienie podpisania umowy partnerskiej Chojnice-Bayeux. Promocja zajmowała się organizacją stoisk wystawców, rzemieślników, twórców ludowych, kolekcjonerów, firm, stowarzyszeń, organizacji pozarządowych. Spółka pokryła koszty techniki scenicznej, nagłośnienia, oświetlenia, stworzenia infrastruktury wystawienniczej, ochrony, druku plakatów, ulotek, ubezpieczenia, organizacji imprez masowych, wynagrodzenia zespołów, praw autorskich.

 

9. Współorganizacja Światowego Zjazdu Kaszubów w Chojnicach 6.07.2019r. Po dwudziestu latach ponownie impreza zawitała do Chojnic. Było to ogromne przedsięwzięcie dla wielu instytucji, firm i wolontariuszy. Promocja miała za zadanie zorganizować ofertę kulturalną, muzyczną  na scenie w Parku 1000-lecia, zorganizować Jarmark Kaszubski, scenę, nagłośnienie, infrastrukturę sceniczną oraz gastronomię podczas imprezy. Wiele tysięcy gości mogło wysłuchać zespołów kaszubskich z Chojnic, Karsina , Brus. Muzycznymi gwiazdami były zespoły:  MITRA  i BUBLICZKI.

 

10. Organizacja chojnickiej edycji  Międzynarodowego Festiwalu Folkloru - 26.07.2019r. Impreza odbyła się w chojnickiej fosie, w której   występowały wszystkie zespoły festiwalowe m.in. z :-Czech-Szwajcarii-Meksyku-Serbii-Chile-Indii-Polski. Zespoły w barwnym korowodzie przemaszerowały również przez centrum miasta by na Starym Rynku zaprezentować się w krótkim programie.  Spółka poniosła koszty  sceny, plakatów, ochrony, ubezpieczenia,  napojów  dla uczestników.

 

11. Współorganizacja Jarmarku „Czym Chata Bogata”. W Amfiteatrze im. Ottona Weilanda
w Charzykowach w dniu 27.07.2019r.  odbył się XI Jarmark Ekoturystyczny. W tym roku również przewodnim tematem była promocja  Rezerwatu Biosfery i jego  bogactwo darów natury i kultury. Jak w latach ubiegłych  Promocja zajęła się organizacją stoisk, koordynacją zgłaszających się wystawców. 

 

12. Współorganizacja Festiwalu Piosenki Żeglarskiej- edycja chojnicka 8-10.08.2019r. Promocja zorganizowała na Starym Rynku  występy zespołów zaproszonych na Festiwal Piosenki Żeglarskiej do Charzyków. Podczas dwóch dni występowały m.in. grupy: Stonehenge, FUCUS, Old Marinners, Własny Port, Klang, Majtki Bosmana,Ryczące Dwudziestki, Perły i Łotry. Odbywał się także konkurs Szant i Pieśni Kubryku o Wielki   Pagaj  Ottona Weilanda.

 

13.Organizacja w dniu 24.08.2019r. V Rajdu Kaszubskiej Marszruty. Odbywał się w ramach Święta Powiatu Chojnickiego.wspólnie z LGR „Morenka” i przy wsparciu ChTMR „Cyklista”. Rajd Kaszubskiej Marszruty w tym roku miał metę w Chojnicach, w parku 1000-lecia. Pierwszy raz uczestniczyli w nim rowerzyści z powiatu kościerskiego.  Gościem był trzykrotny medalista szosowych mistrzostw świata – Mieczysław Nowicki. Uczestnicy rajdu brali udział w wielu konkursach i losowaniu nagród, w tym atrakcyjnego roweru.

 

14.Organizacja Święta Powiatu Chojnickiego, w dniu 23-25.08.2019r., w Parku 1000-lecia.
W roku 2019   impreza odbyła się w Parku 1000-lecia, przy tzw. „górce piaskowej” oraz  w innych miejscach, gdzie odbywały się zawody kajakowe oraz biegowe. W ramach Święta Powiatu miał miejsce Turniej Piłkarski na boisku Modrak, występy artystyczne, oblężenie Chojnic, Pomorski Dzień Aktywnego Seniora.  Gwiazdami byli: zespół Brathanki i Andrzej Kubacki.

 

15.Wyjazd do Korsunia Szewczenkowskiego na święto miasta .Reprezentacja Chojnic wraz z grupą taneczną „Piętro Wyżej”, wiceburmistrzem i radnymi miejskimi brała udział w uroczystych obchodach Święta Korsunia Szewczenkowskiego. Był to również czas na ustalenia dotyczące wzajemnej współpracy na różnych płaszczyznach. 

 

16. Udział Promocji Regionu Chojnickiego, wraz z oficjalnymi przedstawicielamiMiasta Chojnice i Stowarzyszeniem „Dworek Polski”,w obchodach Emsdettener September 2019.  PRCH wspólnie z Dworkiem Polskim przygotowało stoisko Chojnic, gdzie  serwowano polską kuchnię i  zajmowano  się obsługą  informacyjną dotyczącą atrakcji Chojnic i regionu.

 

17. Realizacja Kalendarza  na 2020 rok. Wspólnie z p. Anną Zajkowską  która wykonała niezwykłe zdjęcia atrakcyjnych miejsc z terenu  powiatu chojnickiego,  wydano  wyjątkowy kalendarz na rok 2020. Tematem kalendarza były stare fotografie wybranych miejsc oraz te same ujęcia w teraźniejszości.

 

18. Organizacja Jarmarku Bożonarodzeniowego. W dniach od 13-15.12.2019r. Promocja zorganizowała na Starym Rynku Jarmark Świąteczny, na którym prezentowały się lokalne firmy, rękodzielnicy, twórcy ludowi, koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia. Na scenie występowały dzieci z chojnickich szkół. W tym roku również gościliśmy przedstawicieli Stowarzyszenie Miast Partnerskich z Emsdetten. Tradycyjnie na rynek przybył św. Mikołaj i rozdawał dzieciom prezenty, była też tzw. „żywa szopka” ze zwierzętami, samorządowcy ugotowali dla mieszkańców smaczną zupę i wspólnie śpiewano kolędy.    

 

19 . Współorganizacja  wraz z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Konarzynach VII przeglądu kabaretów amatorskich „KFOKA” 17.11.2019r. W sali widowiskowej w Konarzynach odbył się konkurs kabaretów oraz występ  Biesiady Śląskiej z gwiazdami TVS.

 

20. Współorganizacja akcji "Zostań Świętym Mikołajem" dla dzieci ze Szkoły Specjalnej.
Po raz kolejny uczniowie ze Szkoły Specjalnej napisali listy do Św. Mikołaja, a mieszkańcy  Chojnic po odebraniu ich z Promocji Regionu, spełniali życzenia dzieci, kupując  prezenty. 

 

21Organizacja Wigilii dla potrzebujących. Jak w latach ubiegłych w Ośrodku Profilaktyki Rodzinnej Promocja przygotowała kolację wigilijną dla najbiedniejszych chojniczan: ciepłe posiłki, napoje, ciasto. Przybyłe osoby otrzymały także pakiety z artykułami spożywczymi, a dzieci słodycze z Chojnickiego Banku Żywności.

 

22.Usługi przewodnickie dla grup zwiedzających Chojnice i okolice.

 

23. Udzielanie informacji turystycznej w biurze PRCH i Baszcie Nowej. Przez cały rok Promocja Regionu Chojnickiego udziela w biurze na Starym Rynku oraz w Baszcie Nowej informacji turystycznej, w formie telefonicznej, wysyłkowej i bezpośrednio na miejscu. Przygotowuje  informatory, ulotki, foldery dla turystów.  

 

24. Współpraca ze stowarzyszeniami, organizacjami, instytucjami i przedsiębiorstwami
w organizacji różnego rodzaju imprez, przedsięwzięć, konkursów itp. Spółka pełni funkcję doradczą oraz wspiera innych przez przekazywanie materiałów promocyjnych.

 

25. Współorganizacja wykładu z historii sztuki w Galerii Janusza Jutrzenki Trzebiatowskiego w Chojnicach

 

26. Współpraca z punktami informacji turystycznej oraz Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną.

 

27. Współpraca z samorządami w dziedzinie turystyki, kultury, sportu i współpracy międzynarodowej.

 

28. Zakup artykułów pamiątkarskich i wydawnictw do dalszej odsprzedaży.

 

29. Sprzedaż wysyłkowa map, folderów i książek.

 

30. Prowadzenie usług wynajmu barierek ochronnych.

 

31. Obsługa stron internetowych. Promocja na bieżąco aktualizuje strony: promocja.chojnice.pl, turystyka-chojnice.pl. Przesyła informacje promocyjne do  portali internetowych promujących region chojnicki, obsługuje stronę facebooka, oraz portal www.pomorskie.travel.

 

32. Współpraca z portalami turystycznymi i krajoznawczymi. Realizacja konkursu TRASEO. W  konkursie wzięły udział osoby, które narysowały, nagrały trasę rowerową, pieszą lub kajakową, przedstawiły ją w najatrakcyjniejszy sposób, ukazując jej piękno. Laureaci konkursu wygrali wysokiej jakości rower, przyczepkę rowerową i bagażnik rowerowy.

 

33. Współpraca z LGR  „Morenka”, LGD Sandry „Brdy”- wspólna organizacja imprez. Współpraca z LGR Morenka przy przygotowaniach do uczestnictwa w targach turystycznych w Warszawie w 2019 roku – udział w targach w Warszawie w dniach 20-23.11.19r. oraz w 2020 roku w Poznaniu, Łodzi i Katowicach.

 

34.Przygotowania do uroczystości związanych  z Odzyskaniem Niepodległości przez Chojnice. Współorganizacja uroczystości z Urzędem Miejskim i Chojnickim Centrum Kultury.

35. Współpraca przy realizacji wydawnictw:

 

a) aktualizacja i wydanie map powiatu chojnickiego z atrakcjami turystycznymi w trzech wersjach językowych w formie wydzieranki.

b) aktualizacja i druk mapy Kaszubska Marszruta przy udziale reklamodawców.

c) druk koszulek z logo Chojnic.

d) druk naszywek i magnesów z herbem Chojnic.

e) dystrybucja książki „Kronika Zakładowej Straży Pożarnej PKP w Chojnicach”

  1.  

h) Chojnice na starych fotografiach.

i) Konarzyny. Cierniste oblicze wojny.

j) Święci Chojnickiej Bazyliki

36. Wydruk ulotek i informatorów. Spółka na bieżąco aktualizuje i  drukuje informacje o bazie noclegowej powiatu chojnickiego, bazie gastronomicznej, o atrakcjach powiatu, turystyce aktywnej, szlakach turystycznych, w tym o „Kaszubskiej Marszrucie”. Wydrukowano uaktualnione,  darmowe mapki tzw. z zaznaczonymi wszelkimi informacjami turystycznymi o powiecie chojnickim i mieście Chojnice.   

 

37. Koordynacja działalności  lodowiska na chojnickim rynku oraz jego likwidacja.

 

38.Wykonanie modelu odlewniczego formy przestrzennej „TUR” przez Janusza Jutrzenki Trzebiatowskiego. W ramach organizacji 100-lecia Odzyskania Niepodległości Chojnic.

 

39. Współorganizacja pleneru malarskiego w Funce pn.: „Jesień, jesień , ach to Ty” w dniach
18-20.09.2019r.

 

40. Druk składanek z kalendarium  imprez  2019 –  Promocja wydrukowała kalendarium imprez powiatowych,  w formie składanych ulotek, dostępnych w punktach informacji turystycznych. Oprócz tego na stronie internetowej www.turystyka-chojnice.pl umieszczony jest kalendarz imprez całoroczny.  

 

41. Wspieranie twórczości lokalnych twórców, rękodzielników przez promocje ich wyrobów.

42. Sprzedaż biletów wstępu do Parku Narodowego „Bory Tucholskie”.

 

43. Sprzedaż i promocja płyt lokalnych zespołów: „Ciągle na fali”, „Big Band Chojnice”, Zespół Pieśni i Tańca Kaszuby”, Piotra Pawlickiego, Ewy Brzezińskiej Cielepy.

 

44. Sprzedaż biletów na imprezy :

- Koncert Lata 20-te i Lata 30-te

- Koncert  „Z batutą i humorem”

- Przedstawienie „Jezioro Łabędzie”

- Koncert Zespołu „Śląsk” 

- Koncert Alicji Majewskiej,

- Przedstawienie „Pod dachami Paryża”

- Balet „Dziadek do orzechów”

- Koncert Krzysztofa Daukszewicza i Trzeciego Oddechu Kaczuchy

- Koncert Noworoczny Elvis Symfonicznie

- Koncert LAO CHE

- Koncert Grupa Mocarta