Sprawozdanie za rok 2011
SPRAWOZDANIE ZARZĄDU SPÓŁKI
PROMOCJA REGIONU CHOJNICKIEGO ZA OKRES: 1.01.2011 - 31.12.2011
1. Realizacja Dokonań Roku 2010 r.- w Chojnickim Domu Kultury podsumowano miniony rok w dziedzinach: gospodarka (inwestycja roku), sport, kultura i nauka, inicjatywa społeczna i filantrop roku. Podczas Gali wystąpił Chór Gospel Piotra Pawlickiego z Bydgoszczy. Spółka przygotowała statuetki dla wyróżnionych oraz wykonała prezentację multimedialną.
2. Organizacja Halowego Turnieju Piłki Nożnej Drużyn Samorządowych 18.02.2011- cykliczna impreza odbywająca się w Hali Centrum Parku Chojnice, w turnieju uczestniczyło kilkanaście drużyn z terenu województwa pomorskiego , kujawsko-pomorskiego oraz z Ukrainy.
3. Współorganizacja imprezy „Motoserce” 16.04.2011r.- Organizatorem ogólnopolskiej akcji MOTOSERCE jest Kongres Polskich Klubów Motocyklowych i Polski Czerwony Krzyż. Inicjatorem chojnickiego przedsięwzięcia był lokalny klub motocyklowy Aurochs. Jest to cykliczna ogólnopolska akcja zbiorki krwi przez motocyklistów na rzecz dzieci.
4. Wydanie książki „Rozważanie Męki Pańskiej”, w związku z organizacją Drogi Krzyżowej w Chojnicach.
5. Współorganizacja koncertu zespołu Malbrook z partnerskiego powiatu Ludwigslust. Wspólnie z Muzeum Historyczno-Etnograficznym i Szkołą Muzyczną w Chojnicach zrealizowano występ muzyków z Niemiec w ramach wymiany kulturalnej naszych powiatów.
6. Organizacja Przeglądu Wojskowych Orkiestr Sił Powietrznych 2-5.06.2011r. W ramach imprezy odbył się: koncert zespołów kameralnych i solistów w sali GOK Konarzyny, na Starym Rynku koncert Orkiestry Reprezentacyjnej Sił Powietrznych z Poznania pod dyr. mjr. Pawła Joksa , na stadionie MKS Chojniczanka - Koncert Finałowy XVII Przeglądu Orkiestr Wojskowych Sił Powietrznych z pokazem sztucznych ogni. Orkiestry wzięły także udział w oprawie Mszy Św. w chojnickich kościołach. Gościliśmy orkiestry z Poznania, Dęblina, Bytomia, Koszalina i Radomia. Razem ok. 200 osób .
7.Współorganizacja Dnia Kultury Młodzieżowej 24.06.2011r.– razem z Fundacją Rozwoju Ziemi Chojnickiej i Człuchowskiej zorganizowano w tym roku dodatkowy dzień w ramach Dni Chojnic tylko dla młodzieży. W związku z tym zamówiono scenę, nagłośnienie, oświetlenie, ochronę dodatkowo na piątek. Wynajęto także domki wystawowe i namioty dla organizacji młodzieżowych , które wzięły udział w imprezie.
8.Organizacja Dni Chojnic 25-26.06.2011r.– Jarmarku Świętojańskiego, Prezentacji Gospodarczych. W ramach święta miasta na chojnickim rynku pojawiło się kilkadziesiąt stoisk, m.in.: twórców ludowych, kolekcjonerów, artystów, rzemieślników a także organizacji pozarządowych i firm z całego regionu. Na scenie występowali lokalni artyści a także zespoły z zaprzyjaźnionych miast. Gościliśmy m.in. : Zespół „Ciągle na Fali”, Zaraz Wracam, Kaszebe, Kaszuby, Big Band Chojnice, Dieter Michel Band, Music Dance, Sigma, Arabeska, Gang Olsena. Wielką gwiazdą tegorocznych Dni Chojnic był Maciej Maleńczuk z zespołem Psychodancing. Odbyły się także imprezy towarzyszące: Pokaz kajakarstwa i żeglarstwa w Parku Tysiąclecia, Muzealna Loteria Fantowa – przy Bramie Człuchowskiej, otwarcie wystawy plac plastycznych młodzieży z PMDK – kawiarnia „Widokowa”(DT Libera) , Regaty Sailing Cup – Charzykowy.
9.Organizacja Festiwalu Piosenki Żeglarskiej w Chojnicach. W sobotę (13.08.) na Starym Rynku od godz.12:00 można było wysłuchać i obejrzeć kilka zespołów szantowych takich jak: „Mechanicy”, Martę Śliwę, „Atlantydę” oraz „Perły”.
10.Organizacja Dożynek Powiatowych w Konarzynach 27.08.2011r. Na imprezie wystąpili: Zespół Frantówki z Krojant , zespół „Pawłowianie” , Kapela Podwórkowa „Friko”, Zespół Domeracki Band , Grupa „M” z Czerska, Kabaret Rak, zespół ”Focus”. Na zakończenie imprezy mieszkańcy mogli uczestniczyć w Zabawie Dożynkowej.
11.Udział w Projekcie Zintegrowany System Informacji Turystycznej: Budowa Centrów Informacji Turystycznej- Bramy Kaszubskiego Pierścienia wraz z kampanią promocyjną. Spółka przejęła Nową Basztę, znajdującą się na ul. Podmurnej 13 a. i świadczy tam usługi udzielania informacji turystycznej, na zlecenie Urzędu Miejskiego w Chojnicach. Zaopatruje punkt w informatory, materiały promocyjne, pracownicy udzielają informacji dotyczących Chojnic i powiatów: chojnickiego, bytowskiego, kościerskiego, kartuskiego, lęborskiego (powiatów uczestniczących w projekcie). W ramach Zintegrowanego Systemu Spółka odpowiedzialna jest także za wprowadzanie danych dotyczących bazy turystycznej powiatu chojnickiego do ogólnopolskiego systemu informacji.
12.Wsparcie imprezy Boxing Schow – realizacja kubków ze zdjęciem Chojnic i logo Boxing Schow.
13.Druk Publikacji Skarby Ziemi Chojnickiej – zrealizowano atrakcyjny album ze zdjęciami Krzysztofa Staniszewskiego, ukazującymi malownicze zakątki powiatu chojnickiego oraz ich interesującymi opisami. Album jest w trzech językach : polskim, angielskim i niemieckim, jest to bardzo wartościowa pozycja na rynku wydawniczym, ciesząca się uznaniem wśród czytelników.
14. Dodruk albumu „Ziemia Chojnicka na Starej Widokówce”. W związku z ogromnym zainteresowaniem Albumem Spółka zrealizowała wznowienie tego wydawnictwa.
15.Współorganizacja Szarży pod Krojantami. Pomoc logistyczna i wypożyczenie namiotu.
16.Uruchomienie nowej strony internetowej: turystyka.chojnice.pl. Stworzenie zupełnie nowej , nowoczesnej strony internetowej, z przejrzystym podziałem tematycznym, ciekawą i atrakcyjną szatą graficzną. Strona jest wizytówką walorów turystycznych powiatu chojnickiego.
17.Druk planów miasta – w bloczkach wydzieranych w formacie A4.Wykonano plan miasta z opisem atrakcji w Chojnicach przeznaczony do rozdawania turystom w punktach „it” w mieście.
18.Wyjazd do Holandii- wykonanie i obsługa stoiska promocyjnego na „Dniu Polskim” w Kaatsheuvel, leżącym koło zaprzyjaźnionego Waalwijk (2-5.09.11). Przedsięwzięcie to zorganizowała, współpracująca od wielu lat z Chojnicami Fundacja Kienkeurig z siedzibą w Waalwijk. Do udziału w imprezie Holendrzy zaprosili przedstawicieli Miasta Chojnice. Stoisko polskie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Była to wspaniała okazja do promocji Polski i Ziemi Chojnickiej. Podczas Święta Polski występował także Big Band „Chojnice” i kapela kaszubska.
19. Wykonanie koszulek oraz kubków z logo Chojnic. Wykorzystano logo opracowane przez Andrzeja Stanke, logo to będzie wykorzystane do realizacji gadżetów promocyjnych.
20.Wsparcie organizacji „Marszu Szlakiem I Kompanii Kadrowej” – ufundowanie koszulek.
21.Poszerzenie oferty sprzedaży o regionalne produkty spożywcze z Fungopolu. Biuro PRCh proponuje zakup przetworów z runa leśnego pochodzących z Borów Tucholskich. Jest to doskonała promocja regionalnej kuchni i lokalnej przedsiębiorczości.
22.Organizacja Prezentacji Gospodarczych Małych i Średnich Firm. W sierpniu i we wrześniu wspólnie ze Stowarzyszeniem Rozwoju Przedsiębiorczości w Chojnicach Promocja umożliwiła firmom z powiatu chojnickiego zaprezentowanie własnej oferty i promocję na Starym Rynku.
23.Wyjazd na Targi Turystyczne do Poznania. Wspólnie z Powiatem Tucholskim wykupiono stoisko targowe, przygotowano materiały promocyjne. Udział w targach w dniach 21-22.10.2011. Udzielanie informacji i przekazywanie materiałów uczestnikom targów.
24.Wyjazd do Emsdetten na Święto Miasta „Emsdettener September” 22.09.11r. -przygotowanie stoiska promocyjnego, prezentacja walorów gospodarczych regionu, udzielanie informacji turystycznej, przygotowanie degustacji kuchni regionalnej, prezentacja kaszubskiej twórczości ludowej. Prezentacja przedsiębiorstw z powiatu chojnickiego.
25.Tworzenie bazy informacyjno-fotograficznej o powiecie chojnickim, wykonanie zdjęć atrakcyjnych miejsc z terenu powiatu chojnickiego.
26.Organizacja razem z portalem chojnice.com, konkursu fotograficznego , w którym nagrodą było umieszczenie najlepszych zdjęć w kalendarzu powiatu chojnickiego.
27. Wyjazd na Ukrainę w ramach organizacji obozu sportowego dla dzieci i młodzieży oraz wsparcie ukraińskiej fundacji „Uwierz w siebie” w postaci przekazania zebranych w Chojnicach darów.
28. Organizacja Jarmarku Bożonarodzeniowego 9-11.12. 2011r. Na Starym Rynku pojawiło się kilkadziesiąt firm, twórców ludowych, organizacji pozarządowych, szkół, przedszkoli z powiatu chojnickiego oraz z innych stron Polski. W tegorocznym Jarmarku brało udział znacznie więcej wystawców , niż w latach ubiegłych. Spółce udało się zaangażować więcej organizacji i stowarzyszeń. Scena gościła występujących uczniów z chojnickich szkół i dzieci z przedszkoli .
29.Wydanie Kalendarza na 2012 r. W tym roku wspólnie z portalem chojnice.com, zorganizowano konkurs, w którym zdjęcia nagrodzonych osób znalazły się na kartkach kalendarza.
30.Przygotowania do Targów Turystycznych Glob 2012 w Katowicach. Zrealizowano ulotki reklamowe oraz zapłacono za udział w targach.
31.Organizacja Wigilii dla ubogich. Wspólnie z Akcją Katolicką i Urzędem Miejskim przygotowano uroczystą kolację dla osób ubogich i bezdomnych w Ratuszu. W 2011 roku przybyło na Wigilię około 300 osób. Organizatorom udało się uzyskać wiele rodzajów potraw od chojnickich restauratorów, m.in. pierogi , bigos , żurek , kwaśnicę i krokiety. Osoby przybyłe otrzymały także paczki z art. spożywczymi z Chojnickiego Banku Żywności.
32.Współorganizacja koncertu kolęd Skaldów w Mokrem. Wsparcie merytoryczne i doradcze przedsięwzięcia przez prezesa Romana Guzelaka.
33. Współorganizacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Spółka użyczyła pomieszczeń biurowych jako zaplecza imprezy.
34.Wsparcie organizacji pozarządowych, instytucji, szkół w postaci mat. promocyjnych , m.in.: Chojnickie Towarzystwo Miłośników Roweru Cyklista , Zespół Szkół Specjalnych w Chojnicach, Gminny Ośrodek Kultury, Fabryka Materaców Relaks, Zakłady Mięsne SKIBA, Chojnicki Klub Jeździecki Skiba, MKS Chojniczanka, Komenda Powiatowa Policji, Stowarzyszenie „Przebudzenie”, zespół pieśni i tańca Kaszuby, Związek Kynologiczny, Bractwo Rycerskie Tur, Polski Związek Niewidomych, Galeria Oczko Męcikał, Klub „Szansa”, szkoły chojnickie, biblioteki, Zespół Kaszebe, Środowiskowy Dom Samopomocy, Boxing Team, ChKŻ, Red Devils, i wielu innych.
35.Zakup i sprzedaż pamiątek regionalnych, książek, folderów informatorów, map etc.
36. Realizacja informatorów turystycznych – składanek - podręcznej informacji dla turystów. Jest to podstawowe źródło informacji dla turystów, zarówno odwiedzających stoisko powiatu chojnickiego na targach, czy prezentacjach, jak również szukających informacji w biurze Promocji Regionu.
37. Sprzedaż biletów na koncerty, przedstawienia, imprezy odbywające się na terenie powiatu chojnickiego. Spółka sprzedaje bilety na imprezy organizowane przez inne firmy, uzyskując przy tym możliwość dodatkowego zarobku.
38. Udzielanie informacji turystycznej , gospodarczej , kulturalnej o regionie chojnickim. Od 2011 roku Spółka udziela informacji w dwóch punktach : w siedzibie na Starym Rynku oraz w Baszcie Nowej na ul. Podmurnej 13a.
39. Zaopatrzenie punktów handlowych i informacyjnych w materiały o powiecie chojnickim: mapy, foldery informatory, widokówki.
40. Współpraca z punktami informacji turystycznej na terenie całej Polski, oraz na obszarze powiatu chojnickiego, a także z punktami działającymi za granicą naszego kraju.
41. Współpraca z Muzeum Historyczno-Etnograficznym w Chojnicach, z Muzeum w Bytowie, Człuchowie, Tucholi oraz Wdzydzach – wymiana informacji oraz współpraca w obszarze usług przewodnickich, a także sprzedaży lokalnych wydawnictw.
42. Współpraca z Zaborskim Parkiem Krajobrazowym oraz Parkiem Narodowym Bory Tucholskie.
43. Współpraca międzynarodowa, wymiana między miastami partnerskimi w zakresie wypoczynku na terenie Powiatu Chojnickiego, nawiązywanie kontaktów gospodarczych oraz współpraca kulturalna.
44. Reklama w prasie lokalnej dotycząca imprez oraz walorów turystycznych regionu.
45. Współpraca z Centrum Edukacyjno-Wdrożeniowym , ze stowarzyszeniami, instytucjami
i organizacjami z terenu powiatu chojnickiego oraz województwa pomorskiego – przekazywanie informacji kulturalnych, turystycznych, sportowych i gospodarczych.
46. Promowanie atrakcji turystycznych Ziemi Chojnickiej poprzez sprzedaż wysyłkową art. pamiątkarskich, wydawnictw. Oferta wydawnicza umieszczona jest na stronie internetowej Promocji , do której mają dostęp wszyscy internauci. Oferta jest na bieżąco aktualizowana.