Sprawozdanie za rok 2015
Sprawozdanie z działalności Zarządu Promocji Regionu Chojnickiego za okres od 1.01.2015 do 31.12.2015r.
1. Współorganizacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Promocja Regionu Chojnickiego przygotowała scenę i nagłośnienie na to przedsięwzięcie.
2. Realizacja Dokonań Roku 2014. Podsumowano działalność stowarzyszeń, organizacji, instytucji, osób indywidualnych w dziedzinach: kultury, sportu, nauki, inicjatywy społecznej, organizacji imprez, filantropii. Promocja Regionu przygotowała statuetki, kwiaty, prezentacje oraz zorganizowała występ artystyczny, w tym roku oprawę muzyczną tworzył Big Band Chojnice , uczniowie ze Szkoły Muzycznej , Dariusz Buszek i Wojciech Drozd.
3. Uczestnictwo w Międzynarodowych Targach Turystycznych w Warszawie "Lato 2015". Przygotowano stoisko, materiały promocyjne, ulotki, foldery. Targi trwały od 17 do 19 kwietnia podczas ich trwania udzielono kilka tysięcy informacji turystycznych, zorganizowano konkursy dla odwiedzających targi.
4. Organizacja Jarmarku Wielkanocnego. Odbył się on na Starym Rynku- 28.03.2015. Na jarmarku zaprezentowały się w konkursie na najsmaczniejszą potrawę koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia, organizacje z powiatu chojnickiego. Wspólnie z LGD Sandry Brdy i LGR Morenką udało się pozyskać dla rywalizujących atrakcyjne nagrody. Muzeum przygotowało warsztaty zdobienia pisanek i tworzenia kwiatów. Uczestniczyli w nim także twórcy ludowi i rękodzielnicy. Na przygotowanych stoiskach można było zakupić wielkanocne pamiątki, ozdoby, artykuły spożywcze, twórczość ludową i rękodzieło. Mieszkańcy powiatu chojnickiego mogli zapoznać się z regionalną kuchnią oraz ze sztuką wielkanocnego zdobnictwa. Kapela Kaszubska "Purtki" stanowiła doskonałą oprawę muzyczną jarmarku.
5. Współorganizacja imprezy MOTOSERCE. Promocja Regionu Chojnickiego użyczyła swojej pomocy merytorycznej i technicznej, udostępniła biura – jako zaplecze imprezy, a prezes Roman Guzelak był również jednym z jej prowadzących.
6. Organizacja pomocy charytatywnej dla mieszkańców Korsunia Szewczenkowskiego na Ukrainie. Spółka zajęła się pozyskaniem darów oraz przygotowaniem wyjazdu delegacji z darami na Ukrainę.
7. Wydanie mapy “Kaszubska Marszruta”. Zrealizowano dodruk mapy, wydanej wcześniej wspólnie z powiatem chojnickim, do celów promocyjnych i do sprzedaży.
8. Organizacja pobytu delegacji z partnerskiego miasta Emsdetten – firmy Verkehrsvereine ( o tym samym charakterze działalności co Promocja Regionu Chojnickiego ). Zorganizowano study tour po bazie noclegowej i gastronomicznej powiatu chojnickiego. Nawiązano ściślejszą współpracę, wymieniono doświadczenia, opracowano program działania na rok 2016.
9. Wydruk ulotek z informacjami o turystyce aktywnej, bazie noclegowej oraz kalendarium wydarzeń z powiatu chojnickiego. Ulotki te były rozprowadzane w punktach informacji turystycznej, na targach, prezentacjach, również wysyłkowo.
10. Współrealizacja z Sandrami Brdy mapy Kosznajderii. Przygotowano materiał promocyjny, tekstowy i zdjęciowy do wydawanej przez LGD Sandry Brdy mapy.
11. Organizacja Wielkiego Dnia Dziecka. Wspólnie z Marketem Resler Junior na Starym Rynku zorganizowano bardzo atrkacyjną imprezę dla dzieci. Na scenie prezentowały się dzieci z chojnickich szkół, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, Chojnickie Centrum Kultury, Odyseja Umysłu, Centrum Języka Angielskiego, Fitness Club KaNaMa. Organizatorzy zapewnili dzieciom wiele atrakcji m.in.: warsztaty, gry, konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, niesamowity pokaz mody dziecięcej. Rynek wypełniony był kilkudziesięcioma stoiskami zapewniającymi dzieciom niezapomniane zabawy i wartościową rozrywkę.
12. Współorganizacja ze Stowarzyszeniem „Charzy..” Grand Prix Nordic Walking Borów Tucholskich. Promocja sfinansowała przejazd autobusowy uczestników oraz posiłek.
13. Współorganizacja Festynu TPH „Chojnickie Aniołowo”. Spółka udostępniła organizatorom Basztę "Nową" jako zaplecze podczas trwania imprezy.
14. Współorganizacja imprezy Marbruk Triathlon Charzykowy – pomoc techniczna,doradcza, organizacyjna.
15. Organizacja Dni Chojnic – w dniach 26 - 28.06 2015 roku Promocja Regionu Chojnickiego zorganizowała w ramach tej imprezy : Jarmark Świętojański i Prezentacje Gospodarcze, na których gościliśmy kilkudziesięciu twórców ludowych, rękodzielników, jak również firmy z terenu powiatu chojnickiego, przedstawiające ofertę gospodarczą regionu. Jak co roku gościliśmy również ogromną rzeszę kolekcjonerów z całej Polski. Oferta kulturalna Dni Chojnic obejmowała występy: Grzegorza Hyżego, Marka Torzewskiego, Saxophone Project Dietera Michela, zespołu Loopa, lokalnych artystów i zagranicznych gości. Po raz kolejny odbyła się dyskoteka na płycie Starego Rynku. Spółka poniosła koszty w związku z organizacją sceny, nagłośnienia, oświetlenia, stworzenia infrastruktury wystawienniczej, ochrony, druku plakatów ulotek, ubezpieczenia, organizacji imprezy masowej, wynagrodzenia zespołów i praw autorskich.
16. Współorganizacja imprezy Sailing Cup w Charzykowach. Organizacja części artystycznej i rozrywkowej podczas imprezy. Promocja zajęła się też organizacją pikniku rodzinnego, przygotowaniem dodatkowych atrakcji dla dzieci : konkursów, zabaw, gry terenowej etc.
17. Organizacja imprezy Wielkie Grilowanie w Parku 1000-lecia. Wspólnie z LGD Sandry Brdy zorganizowano "Kulinarną bitwę regionów: kaszubskie przysmaki kontra borowiackie specjały" oraz "Rodzinne grillowanie". Odbyły się warsztaty z grillowania prowadzone przez mistrza świata BBQ Krzysztofa Szulborskieo. Chojniczanie mogli przynieś swoje grille, na miejscu była możliwość zakupienia produktów mięsnych w atrakcyjnych cenach. Najlepsi amatorzy grillowania otrzymali nagrody. Kulinarna bitwa regionów był to konkurs na najlepsze danie regionalne, a najlepszy kucharz otrzymał 600 zł, również dzieci otrzymały atrakcyjne nagrody w konkursach.
18. Współorganizacja imprezy “Noc Biegacza”. Pomoc techniczna i organizacyjna oraz promocyjna.
19. Organizacja Międzynarodowego Festiwalu Folkloru w Chojnicach. Spółka zorganizowała przemarsz wszystkich zespołów ulicami Chojnic, podczas którego można było obejrzeć krótkie prezentacje taneczne grup. Przygotowała także w Fosie jeden dzień festiwalowy, gdzie na scenie występowały wszystkie zespoły. Poniesione zostały koszty wynajęcia sceny , nagłośnienia, ochrony, druku plakatów, koordynowała organizację koncertu.
20. Współorganizacja imprezy w ramach Święta Powiatu “Chojniczanka z Powiatem”.
21. Organizacja Dożynek Powiatowych w Konarzynach. Zorganizowano przemarsz korowodu dożynkowego, występy artystyczne oraz konkursy dla rolników z powiatu chojnickiego. Na scenie jako gwiazdy wystąpili : Teresa Werner i “Andre”. Zorganizowano potyczki samorządowe, występy zespołów lokalnych
22. Współorganizacja z Zespołem Pieśni i Tańca Ziemi Chojnickiej Kaszuby z Chojnic pobytu dzieci z Korsunia Szewczenkowskiego z Ukrainy i Chojnic. Udało się zrealizować bardzo atrakcyjny program pobytu grupy z Ukrainy, która wspólnie z dziećmi z Chojnic spędziła 9 dni aktywnego wypoczynku i poznawania własnych kultur.
23. Organizacja II Rajdu Kaszubskiej Marszruty w Wielkich Chełmach- 12.09.2015r. Zorganizowano rajd rowerowy dla mieszkańców powiatu chojnickiego. Start nastąpił z różnych miejscowości : Konarzyn, Chojnic, Czerska, Brus, Charzyków, Rytla. Metą były Wielkie Chełmy. Gościem i uczestnikiem rajdu był Ryszard Szurkowski. Zorganiozowano piknik, gdzie można było zjeść zupę, upiec kiełbaski na ognisku, wygrać wartościowe nagrody w wielu konkursach. Wydano również okolicznościowy śpiewnik, który otrzymali uczestnicy imprezy.
24. Współorganizacja 120-lecia firmy Spomlek w Chojnicach. Pmoc organizacyjna, prowadzenie imprezy.
25. Organizacja wyjazdu promocyjnego do Emsdetten. Obsługa stoiska promocyjnego. W tym roku wspólnie z Verkehrsvereine z Emsdetten i holdenderskim Hengelo stworzono wspólne stoisko. Trzy miasta prezentowały swoje walory. Na stoisku odbyły się konkursy i losowania nagród. Prezentowano kuchnię regionalną, oraz udzielano informacji turystycznej. Mieszkańcy Emsdetten i Hengelo oblegali chojnickie stoisko w celu skosztowania regionalnych potraw i zapoznania się z ofertą turystyczną regionu, szczególnie interesowała ich turystyka wodna, rowerowa i caravaning.
26. Organizacja Jarmarku Bożonarodzeniowego. Jak co roku na Starym Rynku prezentowali swoją ofertę świątecznych wyrobów lokalni twórcy, rękodzielnicy, firmy, przedsiębiorstwa, szkoły i organizacje. Na scenie prezentowały się lokalne zespoły, szkoły, przedszkola, Big Band Chojnice, Stowarzyszenie Dworek Polski. Sporą atrakcją stał się konkurs dla dzieci na najpiękniejszy list do św. Mikołaja.
27.Współorganizacja imprezy "KFOKA"- Konarzyński Festiwal Otwarty Kabaretów Amatorskich. Promocja wsparła imprezę organizacyjnie i poprzez ufundowanie nagród.
28.Organizacja Wigilii dla Najuboższych. Promocja zorganizowała poczęstunek dla najuboższych chojniczan. Zorganizowano potrawy z ryb, pierogi, zupę, ciasta, które potem serwowano licznie przybyłym potrzebującym. Rozdano paczki z artykułami żywnościowymi każdej przybyłej osobie. Po raz drugi zrealizowano to przedsięwzięcie w Ośrodku Profilaktyki Rodzinnej w Chojnicach. Okazało się to doskonałym pomysłem, ze względu na świetne zaplecze kuchenne Ośrodka, zaangażowanie pracowników i optymalną wielkość sali.
29. Wydanie Kalendarza na rok 2016. W tym roku Promocja zrealizowała kalendarz z użyczonego materiału zdjęciowego pani Marzeny Janikowskiej. Zdjęcia o wysokiej jakości i wartości artystycznej przyczyniły się do zwiększenia atrakcyjności tego wydawnictwa i do sukcesu promocyjnego.
30. Akcja dla dzieci ze Szkoły Specjalnej "List do Świętego Mikołaja". Pomysłodawcy Joanna Warczak, Małgorzata Kaczmarek, Marek Szank i Promocja Regionu Chojnickiego spełnili dzieciom ze Szkoły Specjalnej z Chojnic marzenia świateczne. Ponad 100 dzieci napisało list, w którym określiło swoje życzenie związane z prezentem świątecznym, następnie listy te trafiły do biura Promocji. Bardzo szybko znalazły się osoby, które zechciały zakupić upominki i tym samym spełnić marzenia dzieci. Zainteresowanie chojniczan przerosło oczekiwania organizatorów. Była to bardzo wartościowa inicjatywa, która przyniosła ogromną radość i wsparcie dzieciom.
31. Włączenie się w akcję Policji Powiatowej z Chojnic " Akademia Bezpiecznego Seniora" – ufundowanie upominków i pamiątek.
32. Udział doradczy w opracowaniu koncepcji zagospodarowania Fosy Miejskiej w Chojnicach.
33. Wizyta Burmistrza Emsdetten w Chojnicach Georga Moenikesa udział w uzgodnieniach i organizacji programu pobytu. Uzgodnienia dotyczące współpracy miast.
34. Obsługa Baszty Nowej – udzielanie informacji turystycznej, udostepnianie ulotek , broszur informacyjnych.
35. Współpraca z organizacjami pozarządowymi, firmami, jednostkami pozarządowymi, instytucjami w organizacji ich imprez i przedsięwzięć.
36. Współpraca z Centrami Informacji Turystycznej w ramach Kaszubskiego Pierścienia
37. Współpraca z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną, aktualizacja portalu pomorskie.travel. Umieszczanie informacji dot. atrrakcji turystycznych, imprez,aktualnych wydarzeń. Wymiana i kolportaż wydawnictw promocyjnych dotyczących województwa pomorskiego oraz powiatu chojnickiego. Współpraca w realizacji wydawnictwa "Pomorskie Rowerowe Inspiracje ".
38. Obsługa stron facebooka : Miasta, Powiatu i Promocji Regionu.
39.Wydanie ulotek reklamowych, składanek, folderów do bieżącej obsługi turystów, na targi turystyczne i prezentacje powiatu.
40. Udzielanie informacji turystycznej w biurze PRCH, w sezonie 2015. Liczba turystów odwiedzających biuro PRCH zwiększa się z roku na rok. Ma to swoje przełożenie na wzrost sprzedaży pamiątek i informatorów w biurze Promocji , a także na ilość udzielonych informacji.
41. Promocja w mediach: w biuletynie "Związku Miast Bałtyckich", Gazecie Pomorskiej, Czasie Chojnic, na portalu chojnice24.pl, chojnice.com, radio weekend. Realizacja audycji promocyjnej w Radiu Gdańsk.
42. Współrealizacja planu miasta Chojnice z Wydawnictwem "Integralis" – udostępnienie materiału tekstowego i zdjęciowego.
43. Sprzedano w biurze PRCH bilety na imprezy: - Festiwal Marzeń 2015 - Występ Cezarego Pazury. - Kabaret Neonówka - Biesiada Śląska - Kabaret Moralnego Niepokoju - Kamil Bednarek - Jafia - Kabaret Nowaki - Maciej Maleńczuk
44. Sprzedaż biletów wstępu do Parku Narodowego Bory Tucholskie.
45. Prowadzenie usług wynajmowania barierek ochronnych. Spółka otrzymała barierki ochronne od Chojnickiej Straży Miejskiej, co umożliwiło jej osiągnięcie dodatkowego przychodu z ich wynajmu.
46.Współorganizacja pobytu grupy turystów z Polskiego Związku Głuchych ze Szczecina w Chojnicach – usługi przewodnickie i prezentacja atrakcji turystycznych.
47. Zakupiono wiele pamiątek o tematyce regionalnej do dalszej sprzedaży i do celów promocyjnych. Zakup i sprzedaż towarów znacznie się podwyższył , w porównaniu z rokiem ubiegłym. Były to towary ceramiczne, głównie z "Lubiany", drewniane rzeźby, zwieszki, emblematy, łyżki, magnesy, metalowe i papierowe serwetki kaszubskie, talerze, torby, notesy, teczki, zakładki, grafiki, karty kaszubskie, a także dzwonki, układanki puzzle, koszulki, serwetki lniane, zakładki , poduszki, breloczki, otwieracze, smycze, naparstki, chusty, anioły, obrazy. Zakupiono również wiele książek, folderów, informatorów i map regionalnych.