Wydruk z serwisu BIP, dn.
Sprawozdanie z działalności Zarządu
Promocji Regionu Chojnickiego Sp. z o. o. za rok 2018
1. Przygotowanie i organizacja wizyty delegacji z Chojnic w partnerskim mieście Emsdetten, w dniach 13-15.01.2018r. Tematem spotkania było podsumowanie współpracy miast w roku 2017 oraz omówienie programu działań na 2018 rok.
2. Realizacja Dokonań roku 2017 w dniu 9.03.2018r. Jak w roku ubiegłym Dokonania Roku zorganizowano w Hali Centrum Park Chojnice. Kapituła uhonorowała najlepszych sportowców, ludzi kultury i nauki, inwestorów, organizatorów imprez, społeczników, filantropów.
Promocja przygotowała statuetki, prezentację, oprawę muzyczną imprezy. W tym roku goście Gali mogli wysłuchać świetnego koncertu Big Bandu Chojnice oraz wspaniałych solistek kształcących się w ChCK.
3.Udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych w Kielcach „Agrotravel”. Przygotowano stoisko, materiały promocyjne, ulotki, foldery. Targi odbywały się od 17.04 do 20.04.2018, podczas ich trwania udzielono kilka tysięcy informacji dotyczących atrakcji turystycznych, bazy noclegowej oraz zagospodarowania turystycznego powiatu chojnickiego. Zorganizowano także konkursy dla odwiedzających targi, rozdawano informatory i ulotki.
4. Organizacja Jarmarku Wielkanocnego. Na Starym Rynku 24.03.2018r. zaprezentowały się
w konkursie na najsmaczniejszą potrawę z jaja koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia, organizacje z powiatu chojnickiego. Na stoiskach twórców ludowych, rękodzielników, firm można było zakupić wielkanocne pamiątki, ozdoby, artykuły spożywcze.
5.Realizacja programu telewizyjnego „Zakochaj się w Polsce”. Jest to bardzo popularny program krajoznawczy Telewizji Polskiej Programu 1. Prowadzi go również znany aktor Tomasz Bednarek. Promocja Regionu koordynowała realizację nagrania oraz pokryła koszty pobytu ekipy telewizyjnej w Chojnicach. Udało się dość niskim kosztem uzyskać świetne narzędzie promocyjne regionu.
6. Wyjazd delegacji z Chojnic do partnerskiego Korsunia Szewczenkowskiego w dniach 9-5.05.2018r. Pobyt w Korsuniu przedstawicieli Chojnic zaowocował nowymi pomysłami współpracy w dziedzinie kultury, edukacji i gospodarki.
7. Organizacja „Wielkiego Dnia Dziecka” na Starym Rynku w Chojnicach w dniu 30.05.2018r. wspólnie z marketem Resler Junior. Impreza odbyła się po raz kolejny z ogromnym powodzeniem. Na scenie występowały dzieci z chojnickich szkół i przedszkoli, Zorganizowano szereg zabaw
i konkursów dla dzieci. Mogły one zapoznać się z pracą policjantów, strażaków, strażników miejskich, pracowników Zaborskiego Parku Krajobrazowego, czy Parku Narodowego „Bory Tucholskie”. Ciekawostką w tym roku były atrakcje przygotowane przez przedsiębiorców m.in.: budowlany rajd z przeszkodami, projektowanie mebli, dekoracje ciasteczek, turniej hokeju stołowego. Rynek pełen był różnorodnych atrakcji dla najmłodszych i nieco starszych dzieci.
8. Realizacja pobytu młodzieży z Korsunia Szewczenkowskiego (Ukraina). W terminie od 14 do 19.06.2018r. Promocja zorganizowała pobyt 26-osobowego zespołu „Royal Dance”
z partnerskiego miasta Korsunia Szewczenkowskiego. Zespół nocował w Bursie Powiatowej. Zorganizowano z młodzieżą z Akademii Tańca „Piętro Wyżej” wspólne spotkania. Nawiązała się współpraca i więź między zespołami z Chojnic i Korsunia. Młodzież z Ukrainy uczestniczyła w „Tanecznej Fieście”, imprezie organizowanej przez Akademię Tańca „Piętro Wyżej”, poznała historię Chojnic, zwiedziła miasto, najważniejsze atrakcje i zabytki. Udało się również zorganizować wyjazd dzieci do Szwecji.
9. Współorganizacja Marbruk Triathlon Charzykowy. Jak co roku Promocja Regionu wsparła organizatorów, m.in. w barierki ochronne oraz pomoc doradczą.
10. Organizacja Dni Chojnic 2018, 22-24.06.2018 - Jarmarku Świętojańskiego, Prezentacji Gospodarczych – trzydniowa edycja. W ramach Święta Miasta odbyły się koncerty: Big Bandu Chojnice, Poleskiej Zorki, MPDWA, Poparzeni Kawą Trzy, Ady Gostkowskiej, WILKÓW. Zrealizowano prezentacje muzyczne szkół, podmiotów kulturalnych. Miała również miejsce Intronizacja Króla Kurkowego. Odbył się też Koncert Świętojański. Promocja zajmowała się organizacją stoisk wystawców, rzemieślników, twórców ludowych, kolekcjonerów, firm, stowarzyszeń, organizacji pozarządowych. Spółka pokryła koszty techniki scenicznej, nagłośnienia, oświetlenia, stworzenia infrastruktury wystawienniczej, ochrony, druku plakatów, ulotek, ubezpieczenia, organizacji imprezy masowej, wynagrodzenia zespołów, praw autorskich.
11. Organizacja chojnickiej edycji Międzynarodowego Festiwalu Folkloru - 27.07.2018r. Impreza odbyła się w chojnickiej fosie, w której występowały wszystkie zespoły festiwalowe m.in. z: Serbii, Turcji, Niemiec, Meksyku, Macedonii , Bośni i Hercegowiny, Białorusi i Rosji. Zespoły w barwnym korowodzie przemaszerowały przez centrum miasta by na Starym Rynku zaprezentować się w krótkim programie. Spółka poniosła koszty sceny, plakatów, ochrony, ubezpieczenia, napojów dla uczestników.
12. Współorganizacja Jarmarku „Czym Chata Bogata”. W Amfiteatrze im. Ottona Weilanda
w Charzykowach w dniu 28.07.2018r. odbył się X Jarmark Ekoturystyczny. W tym roku przewodnim tematem był Rezerwat Biosfery i jego bogactwo darów natury i kultury. Jak w roku ubiegłym Promocja zajęła się organizacją stoisk, koordynacją zgłaszających się wystawców.
13. Współorganizacja Festiwalu Piosenki Żeglarskiej- edycja chojnicka 11-12.08.2018r. Promocja zorganizowała na Starym Rynku występy zespołów zaproszonych na Festiwal Piosenki Żeglarskiej do Charzyków. Podczas dwóch dni występowały grupy: Cztery Refy, Mietek Folk, Grzegorz Gooroo Tyszkiewicz i Łukasz Zięba, Własny Port, The Nierobbers. Odbywał się także konkurs Szant i Pieśni Kubryku o Wielki Pagaj Ottona Weilanda.
14. Realizacja koncertu na organy z udziałem Męskiego Zespołu Chorałowego w kościele gimnazjalnym, pod kierunkiem Pawła Pawłowicza- organy. Paweł Pawłowicz, absolwent wydziału instrumentalnego bydgoskiej Akademii Muzycznej, w specjalności organy w klasie profesorów Radosława Marca i Piotra Grajtera, Męski Zespół Chorałowy – Bydgoszcz. W wielogłosowym repertuarze zespołu znalazły się kompozycje takich kompozytorów, jak: J. Arcadelt, T.Tallis, G. P. da Palestrina, O. di Lasso, P. Donostia, Piotr z Grudziądza, T. Paciorkiewicz, T. Szeligowski,
A. Koszewski, J. Piech, Ł. Urbaniak, P. Eben, O. Gjeilo, M. Mc Glynn.
15. Współorganizacja IX Dni Sztuki wspólnie z Galerią, Muzeum Janusza Jutrzenki Trzebiatowskiego – zrealizowano koncert Współczesnej Sakralnej Muzyki Kaszubskiej „Stworzenie Świata”, w wykonaniu Tomasza Fopke (baryton) i Pawła Rydla (fortepian). Koncert odbył się w podziemiach kościoła gimnazjalnego.
16. Organizacja w dniu 8.09.2018r. IV Rajdu Kaszubskiej Marszruty, p.n.” Pomorskie Kołem się Toczy do Chojnic” wspólnie z LGR „Morenka” i przy wsparciu ChTMR „Cyklista”. Rajd Kaszubskiej Marszruty w tym roku miał metę w Chojnicach, w parku 1000-lecia. Pierwszy raz uczestniczyli w nim rowerzyści z powiatu kościerskiego. Gościem był trzykrotny medalista szosowych mistrzostw świata – Tadeusz Mytnik. Uczestnicy rajdu brali udział w wielu konkursach i losowaniu nagród, w tym atrakcyjnego roweru.
17. Organizacja Święta Powiatu Chojnickiego, w dniu 8.09.2018r., w Parku 1000-lecia. W roku 2018 impreza odbyła się w miejscu nieistniejącego już od lat amfiteatru. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Infrastruktura i atmosfera skłaniała do świetnej zabawy licznie przybyłą publiczność. Na scenie zagrały zespoły: Goood, Melomany i KOMBI. Na Święcie Powiatu gościliśmy delegację z ukraińskiego powiatu partnerskiego Korsuń Szewczenkowski.
18. Organizacja wyjazdu PRCH, stowarzyszenia „Dworek Polski” i zespołu „Trzy Gitary” do Emsdetten, partnerskiego miasta aby uczestniczyć w jego święcie, wspólnie z delegacją Miasta Chojnice. Na stoisku Chojnic stowarzyszenie Dworek Polski serwowało polską kuchnię,
a Promocja Regionu zajmowała się obsługą informacyjną.
19. Realizacja Kalendarza na 2019 rok. Wspólnie z p. Danielem Frymarkiem, który wykonał niezwykłe zdjęcia atrakcyjnych miejsc z terenu powiatu chojnickiego, wydano wyjątkowy kalendarz na rok 2019.
20. Organizacja Jarmarku Bożonarodzeniowego. W dniach od 14-16.12.2018r. Promocja zorganizowała na Starym Rynku Jarmark Świąteczny, na którym prezentowały się lokalne firmy, rękodzielnicy, twórcy ludowi, koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia. Na scenie występowały dzieci z chojnickich szkół. W tym roku również gościliśmy przedstawicieli Stowarzyszenie Miast Partnerskich z Emsdetten. Tradycyjnie na rynek przybył św. Mikołaj i rozdawał dzieciom prezenty, była też tzw. „żywa szopka” ze zwierzętami, samorządowcy ugotowali dla mieszkańców smaczną zupę i wspólnie śpiewano kolędy.
21 . Współorganizacja wraz z Gminnym Ośrodkiem Kultury w Konarzynach VI przeglądu kabaretów amatorskich „KFOKA”- 18.11.2018r. W sali widowiskowej w Konarzynach odbył się konkurs kabaretów oraz występ Bartosza Gajdy z kabaretu „Łowcy B”.
22. Współorganizacja akcji "Zostań Świętym Mikołajem" dla dzieci ze Szkoły Specjalnej.
Po raz kolejny uczniowie ze Szkoły Specjalnej napisali listy do Św. Mikołaja, a mieszkańcy Chojnic po odebraniu ich z Promocji Regionu, spełniali życzenia dzieci, kupując prezenty.
23. Organizacja Wigilii dla potrzebujących. Jak w latach ubiegłych w Ośrodku Profilaktyki Rodzinnej Promocja przygotowała kolację wigilijną dla najbiedniejszych chojniczan: ciepłe posiłki, napoje, ciasto. Przybyłe osoby otrzymały także pakiety z artykułami spożywczymi, a dzieci słodycze z Chojnickiego Banku Żywności.
24. Współorganizacja widowiska „Dziady” z okazji jubileuszu Bazyliki Mniejszej 25 listopada 2018r. Spektakl dramatyczny z tekstem II części Dziadów Adama Mickiewicza i muzyką Widm Stanisława Moniuszki – przygotowała Polska Opera Królewska z Warszawy.
25. Udzielanie informacji turystycznej w biurze PRCH i Baszcie Nowej. Przez cały rok Promocja Regionu Chojnickiego udziela w biurze na Starym Rynku oraz w Baszcie Nowej informacji turystycznej, w formie telefonicznej, wysyłkowej i bezpośrednio na miejscu. Przygotowuje informatory, ulotki, foldery dla turystów.
26. Współpraca ze stowarzyszeniami, organizacjami, instytucjami i przedsiębiorstwami
w organizacji różnego rodzaju imprez, przedsięwzięć, konkursów itp. Spółka pełni funkcję doradczą oraz wspiera innych przez przekazywanie materiałów promocyjnych.
27. Współpraca z punktami informacji turystycznej oraz Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną.
28. Współpraca z samorządami w dziedzinie turystyki, kultury, sportu i współpracy międzynarodowej.
29. Zakup artykułów pamiątkarskich i wydawnictw do dalszej odsprzedaży.
30. Sprzedaż wysyłkowa map, folderów i książek.
31. Prowadzenie usług wynajmu barierek ochronnych.
32. Obsługa stron internetowych. Promocja na bieżąco aktualizuje strony: promocja.chojnice.pl, turystyka-chojnice.pl. Przesyła informacje promocyjne do portali internetowych promujących region chojnicki, obsługuje strony internetowe facebooka: promocji i powiatu. W tym roku Promocja wykonała przebudowę strony internetowej Muzeum Janusza Trzebiatowskiego.
33. Współpraca z portalami turystycznymi i krajoznawczymi. Nawiązano współpracę z panem Jeanem-Marckiem Savigny z BAYEUX – przesłano zdjęcia do artykułu o młodzieży w Europie w Dniu Współpracy Europejskiej.
34. Współpraca z LGR „Morenka”, LGD Sandry „Brdy”- wspólna organizacja imprez.
35. Współpraca przy realizacji wydawnictw:
a. Współpraca przy wydaniu folderu Galerii Janusza Jutrzenki Trzebiatowskiego.
b. Współpraca przy realizacji katalogu dokumentującego twórczość Janusza Trzebiatowskiego „Forma Biologiczna”.
c. Realizacja korekty składu książki „30 lat sekcji biegowej Florian”.
d. Realizacja przygotowania graficznego wydawnictwa „Wypisy do Dziejów Chojnic”.
e. Udostępnienie materiałów fotograficznych do wydawnictwa „Geografia Kaszub” realizowanego przez Zrzeszenie Kaszubsko Pomorskie.
36. Wydruk ulotek i informatorów. Spółka na bieżąco aktualizuje i drukuje informacje o bazie noclegowej powiatu chojnickiego, bazie gastronomicznej, o atrakcjach powiatu, turystyce aktywnej, szlakach turystycznych, w tym o „Kaszubskiej Marszrucie”. Dostępne są również darmowe mapki
z zaznaczonymi wszelkimi informacjami turystycznymi o powiecie chojnickim i mieście Chojnice.
37. Druk II partii Albumu „Powiat Chojnicki”- dodrukowano album, o atrakcyjnej szacie graficznej i wysokiej jakości edytorskiej. Album zawiera zdjęcia i opisy najważniejszych atrakcji
z powiatu chojnickiego, w języku polskim, angielskim i niemieckim.
38. .Koordynacja budowy i otwarcia lodowiska na chojnickim rynku.
39. Druk składanek z kalendarium imprez 2018 – dwumiesięcznych. Promocja wydrukowała kalendarium imprez powiatowych, w formie składanych ulotek, dostępnych w punktach informacji turystycznych. Oprócz tego na stronie internetowej www.turystyka-chojnice.pl umieszczony jest kalendarz imprez całoroczny.
40. Sprzedaż biletów wstępu do Parku Narodowego „Bory Tucholskie”.
41. Sprzedaż biletów na imprezy nie organizowane przez PRCH:
- Koktajl Silesia
- Koncert Zespołu Mazowsze
- Kabaret Skeczów Męczących
- Koncert „Wielka Sława to Żart”
-”Lata dwudzieste lata trzydzieste”
- Koncert Noworoczny „Amore Grande”
-Widowisko baletowe ”Jezioro Łabędzie”