Promocja Regionu Chojnickiego

Wydruk z serwisu BIP, dn.

Sprawozdanie z działalności zarządu Promocji Regionu Chojnickiego Sp z o. o. za rok 2016

1. Współorganizacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Realizacja techniki scenicznej.

2. Organizacja Dokonań Roku 2015. Kapituła uhonorowała najlepszych w dziedzinach: kultury i nauki, sportu, gospodarki, organizacji imprez, inicjatywy społecznej, filantropii. Promocja przygotowała statuetki, prezentację, oprawę muzyczną imprezy. W tym roku gościliśmy doskonałych śpiewaków: Aleksandrę Kucharską-Szefler, Wojciecha Winnickiego z akompaniatorką Wiesławą Frankowską.

3. Udział w Targach Turystycznych w Poznaniu Tour Salon. Przygotowano stoisko, materiały promocyjne, ulotki, foldery. Targi odbywały się od 11 do 14 lutego, podczas ich trwania udzielono kilka tysięcy informacji turystycznych. Zorganizowano także konkursy dla odwiedzających targi, rozdawano informatory i ulotki.

4. Organizacja Jarmarku Wielkanocnego. Na Starym Rynku 19.03.2016r. zaprezentowały się w konkursie na najsmaczniejszą potrawę ( w tym roku była to szynka) koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia, organizacje z powiatu chojnickiego. LGD Sandry Brdy i LGR Morenką wraz z Promocją Regionu ufundowały atrakcyjne nagrody. Muzeum przygotowało warsztaty zdobienia ozdób wielkanocnych. Na stoiskach twórców ludowych, rękodzielników, firm można było zakupić wielkanocne pamiątki, ozdoby, artykuły spożywcze.

5. Organizacja wyjazdu delegacji z miasta i powiatu chojnickiego na Ukrainę, do Korsunia Szewczenkowskiego. Podczas wizyty odnowiono umowę partnerską między powiatami. Delegacja nawiązała kontakty z Gimnazjum, szkołą artystyczną, odwiedziła Fundację „Uwierz w Siebie”.

6. Wyjazd delegacji z Chojnic do Herdorfu, na Polski Dzień w Haus Concordia. Delegacja w składzie: Promocja Regionu Chojnickiego, Dziecięco-Młodzieżowy Zespół Folklorystyczny Kaszëbe z Chojnic, Big Band Chojnice promowała kulturę regionalną poprzez występy muzyczne oraz stoisko polskie na imprezie zorganizowanej przez Polską Misję Katolicką w Niemczech.

7. Współorganizacja Grand Prix Nordic Walking 22.05.2016r. Spółka przygotowała poczęstunek dla uczestników rajdu.

8. Organizacja Wielkiego Dnia Dziecka. Impreza odbyła się po raz kolejny na Starym Rynku w Chojnicach, współorganizowana z marketem Resler Junior. Promocja zorganizowała scenę, koordynowała program imprezy, na scenie występowały dzieci z chojnickich szkół i przedszkoli. Zorganizowano szereg zabaw i konkursów dla dzieci, mogły one zapoznać się z pracą policjantów, strażaków, strażników miejskich. Rynek wypełniony był różnorodnymi atrakcjami dla najmłodszych.

9. Organizacja Dni Chojnic 2016, Jarmarku Świętojańskiego, Prezentacji Gospodarczych. Odbyły się koncerty: Michała Szpaka oraz Musicalowej Gali Teatru Broadway, lokalnych zespołów, Tiny Turner and His Band z Emsdetten. W ramach Dni Chojnic zrealizowano wystawę fotograficzną Jurka Uske "Piękno Ziemi Chojnickiej" w Baszcie Nowej. Odbyła się również Intronizacja Króla Kurkowego, Giełda Mam, Multimedialna prezentacja fotografii klubu Creativ z Emsdetten oraz fotografików z Hengelo. W podziemiach kościoła gimnazjalnego, prezentacja samochodów Automobilklub Chojnice. Na ul. Kościuszki miała miejsce zbiórka krwi w zorganizowanym przez PCK krwiobusie. Promocja zajmowała się organizacją stoisk wystawców, rzemieślników, twórców ludowych, kolekcjonerów, firm, stowarzyszeń, organizacji pozarządowych. Spółka pokryła koszty techniki scenicznej,nagłośnienia, oświetlenia, stworzenia infrastruktury wystawienniczej, ochrony, druku plakatów, ulotek, ubezpieczenia, organizacji imprezy masowej, wynagrodzenia zespołów i praw autorskich.

10. Współorganizacja z Chojnickim Towarzystwem Sportów Wrotkarskich „ROLLER” imprezy “Letnie przesilenie” popularyzującej aktywność fizyczną – jazdę na rolkach, bieganie, nordic walking.

11. Organizacja Międzynarodowego Festiwalu Folkloru. Spółka zorganizowała scenę w chojnickiej Fosie, na której podczas jednego dnia – 24.07.2016r. występowały wszystkie zespoły festiwalowe m.in. z: Rumunii, Białorusi, Indonezji, Czarnogóry, Litwy, Belgii, Grecji. Zrealizowano także plakaty, poniesiono koszty ochrony, ubezpieczenia i napojów dla uczestników. Przez centrum Chojnic zespoły przemaszerowały w korowodzie, a na płycie rynku mogły zaprezentować się w krótkim programie.

12. Współorganizacja Jarmarku "Czym Chata Bogata". 30 lipca w Amfiteatrze im. Ottona Weilanda w Charzykowach odbył się po raz kolejny Jarmark Ekoturystyczny. W tym roku Promocja zajęła się organizacją stoisk, koordynacją zgłaszających się wystawców.

13. Współorganizacja Festiwalu Piosenki Żeglarskiej - edycja chojnicka 12-13.08.2016. Promocja zorganizowała na Starym Rynku występy zespołów zaproszonych na Festiwal Piosenki Żeglarskiej do Charzyków. Podczas dwóch dni występowały grupy: Drake, Ryczące Dwudziestki, Klang, Perły i Łotry, Harmony Glen. Odbywał się także konkurs Szant i Pieśni Kubryku o Wielki Pagaj Ottona Weilanda.

14. Współrealizacja programu TVP "Błękitne wakacje". Promocja sfinansowała realizację programu reklamującego powiat chojnicki w Telewizji Polskiej i koordynowała przedsięwzięcie.

15. Współorganizacja imprezy pod nazwą "Sportowo-Muzyczne Zakończenie Wakacji 2016" w dniu 28.08.2016r. Wspólnie z Chojnickim Centrum Kultury i Centrum Park Chojnice Promocja przygotowała dla mieszkańców Chojnic i przybyłych turystów ofertę sportową i kulturalną. W programie znalazł się pokaz bicia rekordu Guinessa Janusza Chomontka w podbijaniu piłki nożnej. W konkursach dla publiczności można było wygrać atrakcyjny rower. Sportowe emocje zakończyły się koncertami zespołów: LAYO, ROOMX, JAFIA.

16. Organizacja III Rajdu Rowerowego Kaszubskiej Marszruty – meta Konarzyny. W dniu 10.09.2016 z Brus, Chojnic, Czerska, Charzyków i Konarzyn wyruszyły grupy kolarzy. Metą w tym roku były Konarzyny. W rajdzie brał udział Zenon Jaskuła - polski kolarz, wicemistrz olimpijski i wicemistrz świata. Uczestnicy otrzymali upominki, posiłek, wodę mineralną. Można było również brać udział w atrakcyjnych konkursach.

17. Organizacja części powiatowej Dożynek Województwa Pomorskiego w Brusach: koncert zespołu Zgredybillies oraz Babskiej Biesiady. Promocja zorganizowała program artystyczny dożynek, sfinansowała technikę sceniczną ( scenę, nagłośnienie i oświetlenie), opłaty ZAiKS.

18. Organizacja pobytu delegacji z Korsunia Szewczenkowskiego z Ukrainy.W Chojnicach gościła oficjalna delegacja z partnerskiego miasta i powiatu Korsuń Szewczenkowski na Ukrainie. Byli to Starosta Korsuński, Przewodniczący Rady Powiatu wraz z zastępcą, kierownik Biura Rady, kilku radnych, dyrektor jednej ze spółek komunalnych, dyrektor szpitala w Korsuniu oraz przedstawiciele stowarzyszenia partnerstwa miast.
W trakcie pobytu poruszano tematy dotyczące obecności Ukrainy w Unii Europejskiej, wykorzystania funduszy europejskich przez Powiatu Chojnicki, wymiany młodzieży szkolnej i studentów, studyjnych wizyt lekarzy ukraińskich w chojnickim szpitalu, pomocy obywatelom Ukrainy, którzy w Chojnicach chcą zamieszkać i pracować oraz wiele innych kwestii. Delegacja zwiedziła m.in. chojnicki szpital oraz brała udział w Dożynkach Województwa Pomorskiego, które odbywały się w Brusach.

19. Organizacja wyjazdu promocyjnego do Emsdetten. Spółka w terminie od 22 do 26.09.2016r. przeprowadziła akcję promującą miasto Chojnice w Emsdetten, na Święcie Miasta „Emsdettener September 2016”. Przygotowano stoisko informacyjno-reklamowe. Prezentowano na nim foldery, informatory, mapy w języku niemieckim dotyczące Ziemi Chojnickiej. Szacunkowa ilość osób odwiedzających stoisko wyniosła 4.000. Wspólnie z Emsdetten, Hengelo, zorganizowano konkurs wiedzy o miastach partnerskich. Prezentowano także kuchnię regionalną, wyroby lokalnych firm spożywczych. Przygotowano również przejazd delegacji i kapeli kaszubskiej Purtki oraz Big Bandu Chojnice. Zorganizowano także posiłki dla muzyków.

20. Produkcja Kalendarza na rok 2017. W tym roku Spółka wydała go korzystając ze zdjęć firmy Unigraf. Długoletnia współpraca z tym wydawnictwem przyniosła świetne efekty w postaci tego kalendarza, który stał się doskonałym narzędziem promującym Ziemię Chojnicką.

21.Organizacja Jarmarku Bożonarodzeniowego. W dniach 9-11.12.2016 odbył się na Starym Rynku IX Jarmark Bożonarodzeniowy. Jak co roku zorganizowano scenę, na której występowały dzieci z chojnickich szkół, gościliśmy przedstawicieli Stowarzyszenia Miast Partnerskich z Emsdetten, prezentowały się koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia, rzemieślnicy, twórcy ludowi, firmy. Na rynek przybył też Św. Mikołaj, dzieci mogły podziwiać „żywą szopkę”, ugotowano smakowitą zupę i śpiewano kolędy wspólnie z samorządowcami.

22.Organizacja Wigilii dla potrzebujących. W gościnnym Ośrodku Profilaktyki Rodzinnej Promocja przygotowała kolację wigilijną dla najbiedniejszych chojniczan, ciepłe posiłki, napoje, ciasto. Przybyłe osoby otrzymały także pakiety z artykułami spożywczymi, a dzieci słodycze.

23.Współorganizacja debaty „Jak wykorzystać potencjał kolei w regionach”. Spotkanie odbyło się w Centrum Edukacyjno -Wdrożeniowym, a poświęcone było strategicznym aspektom rozwoju kolei, infrastrukturze przewozom i szkolnictwu kolejowemu.

24. Nagranie płyty kompaktowej z koncertu organowego Radosława Marca z kościoła Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny w Chojnicach. Promocja wspólnie z Urzędem Miejskim i Radosławem Marcem zrealizowała ciekawe wydawnictwo w postaci nagrania koncertowego. Płyta znajduje się w sprzedaży w biurze Spółki. Jest to materiał promujący muzykę klasyczną ale także chojnicki zabytkowy kościół.

25.Współorganizacja akcji „Zostań Świętym Mikołajem” dla dzieci ze Szkoły Specjalnej. Po raz kolejny udało się zebrać prezenty dla uczniów Szkoły Specjalnej w Chojnicach.

26. Prace nad nowym wydawnictwem – albumem o Ziemi Chojnickiej. Zrealizowano projekt albumu promującego Powiat Chojnicki i trwają prace nad jego korektą.

27. Współpraca ze stowarzyszeniami, organizacjami, instytucjami i przedsiębiorstwami w organizacji różnego rodzaju imprez, przedsięwzięć, wystaw, konkursów etc.

28. Obsługa stron internetowych, przesyłanie informacji promocyjnych do portali internetowych promujących region chojnicki, obsługa stron internetowych facebooka: promocji, powiatu.

29. Sprzedaż wysyłkowa map, książek, wydawnictw.

30. Współpraca z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną. Przesyłanie informacji dot. powiatu chojnickiego. Aktualizacja danych. Przekazywanie informacji podmiotom turystycznym o działaniach POT.

31.Świadczenie usług informacji turystycznej w Baszcie Nowej. Przygotowywanie informatorów, ulotek, folderów dla turystów odwiedzających basztę. Udzielanie informacji turystycznej.

32. Sprzedaż pamiątek regionalnych i wydawnictw. Promocja dba o wyposażenie biura w atrakcyjne pamiątki z powiatu chojnickiego i całego regionu, realizuje też autorskie projekty ( w tym roku wykonała pamiątkową pieczęć z logo Chojnic). Posiada w swojej bogatej ofercie różnorodne mapy, foldery, książki i przewodniki.

33. Druk ulotek informacyjnych. Spółka na bieżąco drukuje informacje o bazie noclegowej powiatu chojnickiego, bazie gastronomicznej, o atrakcjach powiatu, turystyce aktywnej, szlakach turystycznych, w tym o „Kaszubskiej Marszrucie”. Dostępne są również darmowe mapki z zaznaczonymi wszelkimi informacjami turystycznymi o powiecie chojnickim i mieście Chojnice.

34. Druk składanek z kalendarium imprez 2016 – dwumiesięcznych. Promocja drukuje kalendarium imprez powiatowych, obejmujące okres dwumiesięczny, w formie składanych ulotek, dostępnych w punktach informacji turystycznych. Oprócz tego na stronie internetowej www.turystyka-chojnice.pl umieszczony jest kalendarz imprez całoroczny.

35. Sprzedaż biletów wstępu na imprezy organizowane przez firmy zewnętrzne : - Gala Operetki z Odessy - Biesiada Śląską - Katarzyna Żak - Zespół Akcent - Zespół Czerwone Gitary - Koncert Noworoczny - Kabaret Paranienormalni - Operetka Kijowska

36. Prowadzenie usług wynajmowania barierek ochronnych.

37. Sprzedaż biletów wstępu do Parku Narodowego "Bory Tucholskie".