Promocja Regionu Chojnickiego

Wydruk z serwisu BIP, dn.

 Sprawozdanie za rok 2006

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ZARZĄDU Promocji Regionu Chojnickiego

za rok 2006


 

1.Organizacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy- tegoroczna impreza odbyła się przy wielkim wsparciu PRCH, sztab WOŚP miał siedzibę w biurach spółki, które całkowicie opróżniono i oddano do dyspozycji wolontariuszy.

2. Koncert K. Kowalskiego „W krainie opery, operetki i musicalu” – 3.02.2006r.- zorganizowany koncert cieszył się wielkim powodzeniem, zorganizowano 2 koncerty w jednym dniu.

3. Realizacja Dokonań Roku 2005 – Filharmonia Bydgoska 28.02.2006r. Zrealizowano imprezę poprzez zaprezentowanie filmu z najważniejszymi przedsięwzięciami w dziedzinie gospodarki, kultury, sportu , działań społecznych,charytatywnych. Uhonorowano osoby które zasłużyły na nagrody za działalność na niwie gospodarki, kultury, sportu, inicjatyw społecznych. Podczas gali wystąpili artyści Filharmonii Bydgoskiej prezentując fragmenty znanych operetek i musicali.

4. Realizacja V Halowego Turnieju Piłki Nożnej Drużyn Samorządowych 4-5.03.2006r.- cykliczna impreza skupiająca drużyny piłki nożnej z gmin z województwa pomorskiego i kujawsko-pomorskiego, brały udział m.in. Kartuzy, Kościerzyna, Dziemiany, Sępólno Krajeńskie, Człuchów, Tczew. Impreza ciesząca się dużym zainteresowaniem miłośników piłki halowej.

5. Wyjazd do Emsdetten i Waalwijk 09.03.2006-14.03.2006- udział w targach wiosennych, prezentacja walorów turystycznych i gospodarczych regionu w Emsdetten. Stoisko oblegane było przez Niemców zainteresowanych kulturą polską, wyrobami chojnickich przedsiębiorców. W Holandii nawiązano kontaktów z zakresu opieki paliatywnej z przedstawicielami chojnickich organizacji pozarządowych.

6. Realizacja wydawnictw:

- nowego planu miasta z planem powiatu chojnickiego. Wraz z wydawnictwem Remedium udało się zrealizować, bez poniesienia kosztów, plan miasta Chojnice z dokładnym planem Charzyków , oraz mapą powiatu chojnickiego .


 

 

  1. realizacja kalendarza, kartek pocztowych, kalendarzyka listkowego, tegoroczny kalendarz z piękną szatą graficzną i ilością atrakcyjnych zdjęć oraz ich tematyką stał się jednym z doskonalszych produktów PRCH w roku 2006

  2. prace nad wydaniem folderu turystycznego z firmą „Jaguar”

  3. realizacja wersji niemieckiej płyty „Chojnice na weekend”- dokonano tłumaczenia zeszłorocznego wydawnictwa- płyty CD „Chojnice na Weekend” oraz zaktualizowano dane zawarte na tej płycie.

  4. Foldery niemieckie: Turystyka , Gospodarka – wykonano składankę w języku niemieckim zawierającą kolorowe zdjęcia oraz najistotniejsze dane z dziedziny gospodarki i turystyki dot. powiatu chojnickiego. Były one materiałem promującym na targach gospodarczych w Emsdetten, oraz służyły jako doskonały materiał reklamowy na innych targach międzynarodowych oraz stanowiły materiał do pakietów promocyjnych .

  5. Współrealizacja albumu fotograficznego „Powiat Chojnicki wczoraj i dziś” – wraz z wydawnictwem Unigraf rozpoczęto prace nad wydaniem albumu.

  6. Realizacja strony internetowej – Przystanek Pomorze- przekazanie informacji dotyczącej bazy noclegowej i wszelakich atrakcji turystycznych wraz ze zdjęciami powiatu chojnickiego do portalu turystycznego przystanek.pomorze – portalu informacyjnego o województwie pomorskim

  7. Statuetka Powiat Chojnicki – zrealizowano pamiątkę z masy plastycznej nawiązującą tematycznie do historii i tradycji powiatu chojnickiego.

  8. Realizacja płyty Turystyka i Gospodarka w j. polskim i niemieckim- wykonano prezentację multimedialną dotyczącą gospodarki, na której zawarto wszelkie informacje potrzebne potencjalnym inwestorom, chcącym zapoznać się z możliwościami rozwoju powiatu chojnickiego, z preferencjami, z terenami pod inwestycje, z potencjałem gospodarczym, etc. W jednym opakowaniu zamieszczono drugą płytę z informacjami turystycznymi. Płytę wydano w wersji polsko- niemieckiej.

  9. Art. Promocyjny na targi ITB w Berlinie w Magazynie Gdańskim 1.03.2006. – realizacja reklamy w Magazynie Gdańskim w języku niemieckim, który był kolportowany na Targach ITB w Berlinie.


 

- Dodruk Albumu Powiat Chojnicki w wersji angielskiej, dodrukowano oraz uaktualniono ,

a także dodano tłumaczenie angielskie albumu „Powiat Chojnicki”

- Realizacja kartek reklamowych – wkładka do Dziennika Bałtyckiego- były to kartki

pocztowe reklamujące Hotel „Sukiennice”, „Honoraty”, „Małe Swory”, Klinikę w

Krojantach, 2440,-

- Druk folderu „Chojnice Emsdetten 10 lat partnerstwa”- wykonano projekt folderu

związanego z 10-letnią współpracą między miastami.

- Realizacja kalendarza w Gazecie Pomorskiej na rok 2007 –współfinansowano reklamowy

kalendarz inwertowany w GP.

- Realizacja kartek świątecznych – wydano atrakcyjne kartki świąteczne z elementem chojnickiego ratusza przeznaczone do celów promocyjnych.

- Realizacja kalendarza na rok 2007- wydano kalendarz zawierający grafiki związane tematycznie z regionem Chojnickim - w atrakcyjnej formie


 

7. Uczestnictwo w targach w Gdańsku 8.04.2006 w ramach Kaszubskiego Pierścienia. Obsługa turystów na stoisku wspólnym z powiatem bytowskim , lęborskim , kartuskim, kościerskim. Promocja walorów turystycznych powiatu chojnickiego, udzielanie informacji turystycznej.

8.Uczestnictwo w targach turystycznych TT Warsaw 22.04-23.04.06- Udział w targach , udzielanie informacji turystycznej oraz promocja walorów powiatu chojnickiego poprzez prezentację wydawnictw oraz wystawę rękodzieła ludowego.

9. Współorganizacja wystawy „Regionalny Stół Wielkanocny” – 14.04.2006r. Wraz z Powiatem Chojnickim zorganizowano w Chojnickim Domu Kultury pokaz regionalnych , wielkanocnych potraw, był to konkurs na najlepiej przygotowany i udekorowany stół świąteczny.

10. Realizacja planu lekcji w Czasie Chojnic. Dzięki PRCH ukazał się jako wkładka w tygodniku Czas Chojnic plan lekcji, który stanowi doskonałą reklamę spółki i samorządów.

11.Współorganizacja Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych 29.04.2006- Koncert zespołu Zdrowa Woda. Współorganizowano imprezę, poprzez prace organizacyjne oraz sfinansowano koncert zespołu „Zdrowa Woda”, który doskonale rozbawił publiczność mimo braku słonecznej pogody .

12. Uczestnictwo w dniach Darłowa – stoisko promocyjne powiatu chojnickiego zostało zrealizowane na zaproszenie jednostki wojskowej z Darłowa i Urzędu Miasta Darłowa w
50 rocznicę utworzenia 24 Składnicy Marynarki Wojennej w Darłowie.

13. Organizacja Koncertu Krzysztofa Daukszewicza 28.05- zorganizowano koncert Krzysztofa Daukszewicza w Chojnickim Domu Kultury, impreza została sfinansowana ze sprzedaży biletów. Koncert był udany, a publiczność, która zapełniła salę widowiskową, bawiła się świetnie.

14. Współorganizacja Forum dla Zdrowia- coroczna impreza w którą włącza się Promocja Regionu Chojnickiego stanowiąc zaplecze organizacyjne.

15. Wyjazd do Emsdetten – 16-20.06.2006 – Obchody 10-lecia Partnerstwa Miast. Spółka obsługiwała stoisko promocyjne z materiałami wydawniczymi oraz rękodziełem ludowym.

16. Realizacja reklamy telewizyjnej Intermedia –reklama w telewizji Tele5 - 6.100

oraz zredagowano folder dotyczący współpracy miast Chojnice i Emsdetten- 8.527,80

17. Reklama w Gazecie Pomorskiej – artykuł partnerstwo miast -sfinansowano artykuł dotyczący partnerstwa miast Chojnice Emsdetten -2.049,60

18. Zrealizowano remont pomieszczeń biurowych PRCH- wykonano malowanie pomieszczeń, wymianę drzwi oraz podłogi.

19. Narada turystyczna w gminie Chojnice w dniu 30.05.2006r.- zorganizowano spotkanie z jednostkami , instytucjami w związku z otwarciem sezonu letniego 2006r.

20. Organizacja wraz z PWSH „Pomerania”- Wielkiego Dyktanda” w dniu 1.06.2006r. zorganizowano konkurs dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych, wzięli w nim udział również samorządowcy, prezesowie spółek miejskich i znaczących firm oraz dziennikarze.

21. Organizacja Dni Chojnic, Jarmarku Świętojańskiego i Prezentacji Gospodarczych- w 2006 roku było to ogromne przedsięwzięcie połączone z organizacją obchodów 10-lecia partnerstwa miast Chojnice-Emsdetten, w ramach obchodów mieszkańcy mogli poznać ofertę kolekcjonerów, rzemieślników, twórców ludowych, posłuchać zespołów muzycznych z Białorusi Niemiec i Polski , poznać ofertę gospodarczą firm z terenu powiatu chojnickiego , oraz wyroby niemieckie , białoruskie i ukraińskie. Był to wspaniały festiwal sztuki , kultury i gospodarki.

22. Współorganizacja zlotu turystycznego „Małe Swory”- impreza odbywająca się po raz drugi w Małych Swornegaciach , mająca na celu propagowanie aktywnego wypoczynku oraz promocję walorów turystycznych powiatu chojnickiego

23. Uczestnictwo w programie „Turystyka wspólna sprawa” – uczestnictwo w szkoleniu zorganizowanych przez Lokalną Organizację Turystyczną dotyczącym rozwoju turystyki w powiecie chojnickim.

24. Współrealizacja programu regionalna trójka „Lato z TV Gdańsk” w dniu 29.07.06 – zorganizowano spotkanie z TV Gdańsk na Starym Rynku stowarzyszeń, organizacji , władz powiatu chojnickiego, osób związanych z kultura , sportem , gospodarką, realizacja pokazów, prezentacji etc.

25. Realizacja kiosku internetowego – informacyjnego -17.860,80 – zakupiono kiosk informacyjny - internetowy, którego celem jest umożliwienie turystom całodobowego dostępu do informacji turystycznej dot. Ziemi Chojnickiej

26. Wymiana naklejek z herbami na „witaczach” miasta i gminy Chojnice- 424,56- wraz z Gminnym Zakładem Gospodarki Komunalnej odnowiono część witaczy gminy Chojnice.

27. Praca nad imprezą „Kulinaria Błękitnej Krainy”- w ramach Kaszubskiego Pierścienia (Lębork 27.09.06) –udało się zaprosić do udziału w imprezie gastronomów z terenu pow. chojnickiego, którzy propagowali kuchnię regionalną na swego rodzaju targach kulinarnych.

28.Organizacja „Święta Powiatu Chojnickiego”19.08.2006 – w tym roku Święto Powiatu odbyło się w Chojnicach na Stary Rynku, gdzie tysiące Chojniczan i gości oglądało zmagania samorządowców z poszczególnych gmin powiatu chojnickiego w zabawnych konkurencjach sportowych, muzycznych , zręcznościowych. Święto to połączone było również ze sprzedażą rzemiosła artystycznego oraz z prezentacjami firm z terenu powiatu. Chojnicka scena gościła Małgorzatę Ostrowską , Happy End

29. Pomoc w realizacji imprezy „NIVEA Błękitne Żagle” – w imprezę włączono się poprzez realizację działań promocyjnych na terenie powiatu chojnickiego.

30. Współorganizacja imprezy Zlot Fanów ELO- kolejna edycja imprezy organizowanej w fosie miejskiej w Chojnicach z występami lokalnych artystów .

31. Współorganizacja XVI Mistrzostw Polski w Radioorientacji Sportowej 4-6.08.06- polegała ona na przygotowaniu folderu informacyjnego o imprezie.

32. Przygotowanie Ankiety dla potrzeb realizacji i monitoringu Strategii Rozwoju Turystyki w Województwie Pomorskim na lata 2004-2013

33.Realizacja albumu turystycznego „Kaszubski Pierścień”, w ramach programu przygotowano album promujący powiaty, należące do Pierścienia , w tym materiały zdjęciowe oraz tekstowe o powiecie chojnickim.

34. Współorganizacja Dożynek Powiatowych 2.09. , impreza odbyła się w Brusach , oprócz uroczystych obchodów z przepięknymi tradycyjnymi pokazami wieńców dożynkowych , czy malowniczej parady, mieszkańcy powiatu uczestniczyli w atrakcyjnych konkursach, zabawnych konkurencjach zręcznościowych oraz mogli spędzić czas na świetnej zabawie przy zespołach muzycznych oraz koncercie Boney M.

35. Współorganizacja Szarży pod Krojantami 3.09.2006r.- jak co roku prezes R.Guzelak włączał się w działania konferansjerskie.

36.Współorganizacja „Światowego Dnia Serca”- przygotowanie dokumentacji związanej z pozwoleniem na organizacji imprezy, działania promocyjne imprezy oraz prace organizacyjne związane z przemarszem mieszkańców Chojnic przez centrum miasta w kolorowym korowodzie.

37.Wyjazd delegacji na Ukrainę 10-19.09.2006- delegacja władz miasta i powiatu chojnickiego gościła w Korsuniu Szewczenkowskim , gdzie nawiązano kontakty gospodarcze oraz pogłębiono już istniejące kulturalne.

38. Przygotowanie materiałów do udziału w IX edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych TOUR-FILM 2006- wysłano materiał audiowizualny do konkursu. Film promujący powiat chojnicki wyświetlany był podczas targów turystycznych Tour Salon w Poznaniu.

39. Współorganizacja imprezy „60 -rocznicy firmy i 10 lecie „Ekomelu” – prowadzenie imprezy – usługi promocyjne.

40. Współfinasowanie projektu odnowy ścieżki zdrowia w lasku miejskim wraz z Parkiem Wodnym. Wspólnie z Parkiem Wodnym zakupiono nowy sprzęt sportowy na ścieżce zdrowia w lasku miejskim.

41. Prace wraz z Lokalną Organizacją Turystyczną nad utworzeniem „Klastrów’ turystycznych. Włączenie się w działania związane z rozwojem turystyki na terenie Borów Tucholskich . Stworzenie grup działania tzw. „klastrów’ w obszarze turystyki.

42. Uczestnictwo w Targach Pol-Agra Farm w Poznaniu - hala regionów w ramach kaszubskiego pierścienia – prezentowanie walorów turystycznych wspólnie z firmami zajmującymi się przetwórstwem.

43. Realizacja wersji internetowej prezentacji multimedialnej „Region Chojnicki” – umieszczono prezentację w formie elektronicznej na stronie internetowej Promocji Regionu

44. Współorganizacja „Regionalnego Stołu Bożonarodzeniowego”- wspólnie z Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego zorganizowano konkurs dla Kół Gospodyń Wiejskich z powiatu chojnickiego oraz stowarzyszeń i organizacji na najpiękniej udekorowany stół oraz na najsmaczniejszą potrawę. Oprawę muzyczna tego przedsięwzięcia zrealizował Powiatowy Młodzieżowy Dom Kultury z Brus,

45. Tour Salon – przekazano materiały promocyjne dot. powiatu chojnickiego na stoisku przy udziale Stowarzyszenia Gmin RP EuroRegion Bałtyk.

46. Realizacja artykułu dotyczącego turystyki w biuletynie Związku Miast Bałtyckich –przygotowanie tekstów oraz materiału zdjęciowego.

47. Prace nad realizacją projektu „Budowy Bram Kaszubskiego Pierścienia”- uczestnictwo w pracach nad przygotowaniem projektu.