Promocja Regionu Chojnickiego Sp. z o.o.

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

Promocja Regionu Chojnickiego Sp. z o.o.

Sprawozdanie za rok 2010


SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI
PROMOCJI REGIONU CHOJNICKIEGO Sp. Z O.O.
za okres 1.01 – 31.12. 2010r.


1. Realizacja Dokonań Roku 2009– 27.02.2009r.- Chojnicki Dom Kultury – podsumowanie minionego roku w dziedzinach: gospodarka (inwestycja roku), sport, kultura i nauka, inicjatywa społeczna i filantrop roku.


2. Organizacja Halowego Turnieju Piłki Nożnej Drużyn Samorządowych- cykliczna impreza odbywająca się w Hali Centrum Parku Chojnice, w turnieju uczestniczyło kilkanaście drużyn z terenu województwa pomorskiego , kujawsko-pomorskiego oraz warmińsko-mazurskiego.


3. Wykonanie reklamy w Gazecie Pomorskiej dotyczącej wypoczynku w powiecie chojnickim. Artykuł zachęcający turystów do spędzania czasu wolnego na Ziemi Chojnickiej.


4. Udział w Targach Turystycznych Lato 2010 w Warszawie. Obsługa stoiska podczas dwóch dni targów, udzielanie informacji, prezentacja walorów turystycznych Ziemi Chojnickiej.


5. Reklama w „Magazynie Turystycznym” – promocja walorów regionu na targach turystycznych ITB Berlin.


6. Wydanie folderu „Droga Krzyżowa, w rocznicę śmierci Sługi Bożego Jana Pawła II”- wspólnie z Akcją Katolicką Parafii Św. Jadwigi Królowej w Chojnicach, zrealizowano wydawnictwo z religijnymi rozważaniami Ks. Biskupa Jana Bernarda Szlagi. Wydawnictwo skierowane do chojniczan, z oprawą fotograficzną dotyczącą Chojnickiej Drogi Krzyżowej.


7. Współorganizacja imprezy „Motoserce” 10.04.2010r.- Organizatorem ogólnopolskiej akcji MOTOSERCE jest Kongres Polskich Klubów Motocyklowych i Polski Czerwony Krzyż. Inicjatorem chojnickiego przedsięwzięcia był lokalny klub motocyklowy Aurochs. Jest to cykliczna ogólnopolska akcja zbiorki krwi przez motocyklistów na rzecz dzieci.


8. Wyjazd delegacji z Chojnic na Białoruś do miasta zaprzyjaźnionego Mozyr. Podczas pobytu PRCH zorganizowała stoisko promocyjne dla mieszkańców miasta. Prezentowano na nim produkty z chojnickich firm m.in.: SEKO, SKIBA, Polipol-Meble, Meblik, Relaks, Fungopol, Sparmeble, Spółdzielnia Inwalidów. Prezentowano walory turystyczne regionu chojnickiego , przygotowano balony z napisem Chojnice- Mozyr. Stoisko Chojnickie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem Białorusinów.


9. Organizacja Przeglądu Orkiestr Wojskowych Sił Powietrznych. Impreza o wielkim wymiarze, w której brały udział jednostki sił powietrznych z terenu całej Polski, około 300 osób: muzyków i obsługi technicznej. Koncerty odbywały się na Starym Rynku oraz Stadionie Miejskim Chojniczanki, zgromadziły ogromną rzeszę widzów.

10. Współorganizacja Otwarcia Sezonu Żeglarskiego w Charzykowach. Organizacja koncertu Big Bandu Chojnice, podczas uroczystości. Prowadzenie imprezy.


11. Wydanie albumu „Ziemia Chojnicka na starej widokówce”. Wydawnictwo ukazało się w przepięknej szacie graficznej, cieszy się wielkim zainteresowaniem wśród nabywców. Jest jednym z piękniejszych albumów powiatowych wydanych w ostatnich latach.


12. Wsparcie imprezy „Skarb Jeziora Zakonnego”, pomoc merytoryczna portalowi chojnickiemu „Tutejsi” oraz przekazanie nagród w grze terenowej, dotyczącej znajomości historii Chojnic.


13. Reklama w TV Śląsk – realizacja filmu promocyjnego o regionie chojnickim


14. Organizacja Dni Chojnic 26-27.06.10, Jarmarku Świętojańskiego i Prezentacji Gospodarczych w Chojnicach. Tegoroczna impreza gościła rzeszę Holendrów, Niemców, Ukraińców i Białorusinów z zaprzyjaźnionych miast. Na scenie prezentowały się zespoły muzyczne z Chojnic oraz z zagranicy: Big Band Chojnice, „CRAZY DUTCH REGULARS”, Trio Plus, Kupała, Swajaki, The Evergreen, Chór Gospel Piotra Pawlickiego, Bydgoska Opera Nova, Chór Cantabile, Friko. Prezentowały się również chojnickie szkoły, a wielką atrakcją był występ przedszkolaków z Przedszkola nr 9. Odbywały się warsztaty cyrkowe, hip-hopowe oraz muzealna loteria fantowa. Impreza przyciągnęła kilkudziesięciu wystawców: rzemieślników, artystów, firmy handlowe, kolekcjonerów.


15. Organizacja Święta Powiatu Chojnickiego. Cykliczna impreza, w roku 2010 odbyła się w Chojnicach. Jak zwykle w ramach Święta Powiatu odbyły się potyczki samorządowe, które doskonale integrują społeczności z gmin powiatu. Zaprezentował się Powiatowy Młodzieżowy Dom Kultury, wystąpił zespół Soulbox. Gwiazdą imprezy była grupa Varius Manx. Zastąpili oni zespół Bracia, który nie mógł pojawić się w tym dniu na chojnickiej scenie.


16. Organizacja Obozu Sportowego Miast Partnerskich Chojnice – Emsdetten. Wspólnie ze Stowarzyszeniem Miast Partnerskich Chojnic zorganizowano pobyt dzieci
i młodzieży z Emsdetten w Chojnicach. Pobyt miał charakter sportowy, a w szczególności treningów lekkoatletyczny. Czas wolny dzieci spędziły na integrowaniu się z grupą polskich dzieci oraz na zwiedzaniu regionu. Obóz okazał się wspaniałą zabawą dla niemieckich gości a także doskonała okazją do poznania Polski i nawiązania bliskich znajomości z Polakami17. Realizacja czapek promujących Chojnice. Wyprodukowano czapeczki z logo Chojnic. Wydrukowano składanki widokówkowe prezentujące atrakcje turystyczne miasta Chojnice, gminy Chojnice oraz Powiatu Chojnickiego.


18. Organizacja Dożynek Powiatowych w Brusach. Tym razem dożynki odbyły się w Brusach. Tradycyjnie uroczystości rozpoczęły się Mszą Św. i przemarszem na plac dożynkowy. Rozstrzygnięto konkursy na najpiękniejszą posesję, na najładniejsze wieńce dożynkowe, konkursy kulinarne oraz sprawnościowe. Wystąpili Goście z zaprzyjaźnionego powiatu Ludwigslust z Niemiec, zespół Włóczęga, KZF Krebane, Disco Full, Trzeci Oddech Kaczuchy, Classic, Irena Jarocka. Na zakończenie goście dożynek mogli potańczyć na zabawie dożynkowej.


19. Współorganizacja Festiwalu Folkloru- przyjazd delegacji z Ukrainy. Na festiwal folkloru przybyła grupa młodzieży z Ukrainy. Promocja zorganizowała im pobyt na Ziemi Chojnickiej.

18. Organizacja Przyjazdu Premiera Donalda Tuska -13.09.2010r. Otworzył on w Chojnicach Turnieju Piłkarskiego „Orlika” o puchar swojego imienia. Promocja zrealizowała banery reklamowe, identyfikatory oraz stanowiła pomoc techniczną w trakcie trwania imprezy.

19. Organizacja Stoiska promocyjnego na Dożynkach w Ludwigslust. Pracownicy obsługiwali stoisko promocyjne, na którym znajdowały się wyroby lokalnych firm, foldery, informatory, ulotki reklamowe. Na stoisku prezentował się również kowal oraz garncarka.

20. Wspołorganizacja Boxing Schow. Wydrukowano koszulki promocyjne dla uczestników imprezy.

21. Wydanie folderu „Ziemia Chojnicka”. Zaktualizowano wydawnictwo z roku ubiegłego, poprawiono szatę graficzną i jakość folderu.

22. Współorganizacja wyjazdu promocyjnego Miasta Chojnice do Emsdetten. Spółka przekazała materiały promocyjne delegacji z Chojnic oraz zorganizowała transport. Z powodu uczestnictwa w Dożynkach w Ludwigslust Promocja nie mogła w tym roku brać udziału w święcie Emsdetten.


23. Udział w Targach Turystycznych Tour Salon w Poznaniu. Spółka wraz z powiatem tucholskim uczestniczyła w największych targach turystycznych w Polsce, obsługiwała stoisko promocyjne i udzielała informacji turystycznej.


24. Wydruk naklejek promocyjnych z herbami miasta i gminy Chojnice , na witacze znajdujące się na granicach gminy i miasta Chojnice.


25 Akcja promocyjna Fairy. Spółka umożliwiła firmie Fairy akcję promocyjną na rynku, pośredniczyła w załatwieniu formalności i koordynowała ją .


26. Wypełnianie ankiet turystycznych oraz gospodarczych dla urzędów i instytucji z powiatu chojnickiego oraz z województwa pomorskiego. Przygotowanie przez PRCH ankiety dla turystów przebywających w powiecie chojnickim.


27. Aktualizacja strony internetowej Promocji Regionu Chojnickiego. Spółka realizowała nowy projekt strony turystyka.chojnice.pl, nastąpi zmiana szaty graficznej i unowocześnienie strony, zmieni się struktura strony, będzie ona wygodniejsza i ułatwi szybkie odnajdywanie informacji. Strona będzie nowocześniejsza i atrakcyjniejsza. Nowa strona ruszy w maju 2011r.


28. Sprzedaż monety lokalnej „3 Tury” oraz „4 Tury”. Kolportowanie monet okolicznościowych z powiatu chojnickiego.


29. Realizacja informatorów turystycznych – składanek - podręcznej informacji dla turystów.Jest to podstawowe źródło informacji dla turystów, zarówno odwiedzających stoisko powiatu chojnickiego na targach, czy prezentacjach, jak również szukających informacji w biurze Promocji Regionu.


30. Sprzedaż biletów na kabaret „Ani Mru Mru”. Spółka sprzedaje bilety na imprezy organizowane przez inne firmy, uzyskując przy tym możliwość dodatkowego zarobku.


31. Realizacja koszulek z nadrukiem „Chojnice” w celach promocyjnych. Wykonano koszulki dla grupy uczestników pieszej wycieczki z Chojnic szlakiem Kompanii Kadrowej, organizowanej przez TPD pod kierunkiem p. Bogdana Kuffla.


32. Realizacja pamiątek : kubki z nadrukiem chojnickim, magnesy na lodówkę ze zdjęciami Chojnic. Realizacja gadżetów promocyjnych stanowiących narzędzie reklamy regionu.


33. Współorganizacja Międzynarodowego Turnieju Szachowego UKS Ósemka – Spółka wydała informator oraz przygotowała materiały promocyjne dla uczestników tej międzynarodowej imprezy.


34. Współorganizowanie (po raz drugi) Festiwalu Piosenki Żeglarskiej. PRCH organizowała występy zespołów uczestniczących w festiwalu przez dwa dni na Starym Rynku. Wcześniej festiwal odbywał się wyłącznie w Charzykowach.


35. Wznowienie – dodruk - składanek – informatorów turystycznych, narzędzia do udzielania informacji turystycznej oraz promocji regionu. Zawierają one krótkie opisy atrakcji w powiecie chojnickim.

36. Współorganizacja Szarży pod Krojantami. Po raz kolejny prezes Roman Guzelak prowadził uroczystości patriotyczno-religijne przy pomniku 18 Pułku Ułanów Pomorskich. Pomoc logistyczna , wypożyczenie namiotu.

37. Współorganizacja koncertu charytatywnego dla powodzian. Współorganizacja polegała na pomocy doradczej oraz wynajęciu sceny na imprezę.

38. Wydanie kalendarza na rok 2011. Do tegorocznego kalendarza wykorzystano rysunki Wiesławy Gołuńskiej , przedstawiające atrakcje turystyczne w regionie chojnickim.

39. Wspołorganizacja wyjazdu Big Bandu Chojnice na Ogólnopolski Festiwal Big Bandów do Bydgoszczy. Promocja wsparła finansowo zespół, poprzez opłacenie kosztów udziału w Festiwalu.

40. Udział w Jarmarku Świątecznym w Emsdetten. Jak co roku Spółka zorganizowała wyjazd do Emsdetten i prezentowała podczas tamtejszego Jarmarku produkty chojnickich firm, rękodzieło artystyczne, a także walory Ziemi Chojnickiej.

41. Organizacja Jarmarku Bożonarodzeniowego na Chojnickim Starym Rynku. Zorganizowanie sceny, występów muzycznych, oraz stoisk z artykułami świątecznymi. Przygotowanie atrakcji dla dzieci, w postaci kolejki ,obecności na rynku Mikołaja ( który rozdawał cukierki, przewoził dzieci atrakcyjnym pojazdem po płycie rynku), loterii, Szopki Bożonarodzeniowej. Obsługa stoiska gości z partnerskiego miasta Emsdetten, którzy sprzedawali wypieki oraz prowadzili loterię na cele charytatywne dla Przedszkola Samorządowego Nr 9.

42. Organizacja Wigilii dla ubogich. Wspólnie z Akcją Katolicką zorganizowano symboliczny wigilijny poczęstunek dla najuboższych. Włodarze powiatu chojnickiego, księża i wolontariusze rozdali około 200 porcji zup, pierogów, bigosu, które ufundowali chojniccy restauratorzy. W tym roku Wigilia odbyła się w Chojnickim Ratuszu.

43. Współorganizacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy- udostępnienie biura PRCH, szefowi sztabu do celów organizacyjnych, przyjmowanie zgłoszeń wolontariuszy oraz jako zaplecze dla zespołów. Zamówienie sceny oraz nagłośnienia.

44. Udzielanie informacji turystycznej , gospodarczej , kulturalnej o regionie chojnickim.

45. Zakup pamiątek, gadżetów, rzeźb, obrazów oraz informatorów, folderów, książek, przewodników turystycznych. Promocja prowadzi punkt sprzedaży w/w produktów. W tym roku zarząd spółki postanowił skupić się szczególnie na poszerzeniu oferty pamiątek. W tym celu zaadaptowano pomieszczenie socjalne do celów ekspozycyjnych. W związku z tą działalnością Promocja współpracuje z artystami, twórcami ludowymi, rzemieślnikami z terenu Powiatu Chojnickiego i całej Ziemi Kaszubskiej.

46. Zaopatrzenie punktów handlowych i informacyjnych w informacje o powiecie chojnickim: mapy, foldery informatory, widokówki.

47. Współpraca z punktami informacji turystycznej na terenie całej Polski, oraz na obszarze powiatu chojnickiego, a także z punktami działającymi za granicą naszego kraju.

48. Współpraca z Muzeum Historyczno-Etnograficznym w Chojnicach, z Muzeum w Bytowie, Człuchowie, Tucholi oraz Wdzydzach – wymiana informacji oraz współpraca w obszarze usług przewodnickich, a także sprzedaży lokalnych wydawnictw.

49. Współpraca z wydawnictwami z terenu całej Polski w ramach tworzenia informatorów, przewodników, map, książek , kalendarzy, widokówek, etc..

50. Współpraca z Zaborskim Parkiem Krajobrazowym oraz Parkiem Narodowym Bory Tucholskie.

51. Współpraca międzynarodowa, wymiana między miastami partnerskimi w zakresie wypoczynku na terenie Powiatu Chojnickiego. Przesyłanie oferty wypoczynku do instytucji, biur podróży, osób prywatnych w Emsdetten, Waalwijk . Współpraca partnerska z powiatem Ludwigslust z Niemiec. Współpraca ze stowarzyszeniem z Korsunia Szewczenkowskiego.

52. Przekazywanie materiałów promocyjnych instytucjom, stowarzyszeniom, fundacjom,
i innym jednostkom powiatowym w ramach wspierania ich działalności , która wiąże się z promocją regionu.

53. Reklama w prasie lokalnej dotycząca imprez oraz walorów turystycznych regionu.

54. Wspieranie lokalnych zespołów muzycznych, artystycznych poprzez umożliwianie im występów na imprezach organizowanych przez PRCH oraz podczas wyjazdów zagranicznych.

55. Przekazywanie informacji lokalnym twórcom oraz artystom o imprezach na terenie Polski, w których mogą oni brać udział i promować region chojnicki.

56. Promowanie atrakcji turystycznych Ziemi Chojnickiej poprzez sprzedaż wysyłkową art. pamiątkarskich, wydawnictw. Oferta wydawnicza umieszczona jest na stronie internetowej Promocji , do której mają dostęp wszyscy internauci. Oferta jest na bieżąco aktualizowana.

57. Współpraca z Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną – w tworzeniu Ogólnopolskiego Zintegrowanego Systemu Informacji Turystycznej. Przesyłanie danych o atrakcjach turystycznych. Bieżąca aktualizacja informacji. Współpraca w tworzeniu wydawnictw, m. in.: „Mapa największych atrakcji województwa pomorskiego”. Realizacja infokiosków na terenie Powiatu Chojnickiego.

58. Prace nad albumem „Skarby Ziemi Chojnickiej”. Zakupiono zdjęcia do albumu od
p. Krzysztofa Staniszewskiego, wrocławskiego fotografika. Rozpoczęcie prac graficznych.

59. Realizacja dachów do domków oraz podłóg w domkach handlowo-wystawienniczych.

 
 
 
 





 

Liczba odsłon:28
Treść wprowadził(a): Piekarska-Guzelak Joanna, 2016-10-27 13:10:22
Treść wytworzył(a): Roman Guzelak, 2011-05-16 00:00:00
Poprzednia wersja dokumentu z dnia: 2016-10-27 13:10:00